כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שלישי, 20 בפברואר 2018

דיון בכנסת יולי 2017, חלק ג': מכתב לתקשורת מהוריו השכולים של קטין שהתאבד

ב-4/7/17 התקיים בועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת דיון בשם: "הזכויות על נכסים דיגיטליים לאחר המוותשהוזמנתי לפתוח (גם את הדיון הקודם שהיה בכנסת בנושא, בועדת פניות הציבור בדצמבר 2014, הוזמנתי לפתוח). 


הכנתי חומרים לחלוקה לבאי הועדה ואני משתפת אותם אתכם כאן. הראשון נגע בחברות תקשורת ישראליות, השני בחקיקת מוות דיגיטלי בעולם.


השלישי היה הטקסט הכל-כך חשוב הזה בעיני של ריקי ודיאן ראש, הוריו של אריק ראש שהתאבד בגיל 15 ב-2011 ומאז הם נאבקים לשינוי חקיקת מוות דיגיטלי בארה"ב בכלל ובוירג'ינה (שבה הם מתגוררים) בפרט. 






אריק לא השאיר מכתב. ריקי ודיאן פנו לפייסבוק ולגוגל בבקשת גישה לחשבונותיו ונענו בשלילה - על אף שהוא קטין. ההורים החלו במהלך שתחילה היה נראה שישא פירות, כי הם הצליחו הביאו לשינוי בחקיקה בוירג'יניה לגבי גישה למורשת הדיגיטלית של קטין, אך לאחר מכן, בעקבות שינויים מדאיגים ומצערים בחקיקה בארה"ב עליהם כתבתי כאן באריכות באוקטובר 2015, נכתב על ידם הטקסט הר"מ:   


"[This law] was written by and for the Internet industry, not users or customers, and it will certainly not help grieving families gather memories. With the younger generation virtually living through a device connected to the Internet, the footprints of those lives could be reduced to only a birth certificate and a tombstone".
"[החוק הזה] ישרת רק את הספקים. הוא ימשיך לאפשר להם לשלול מאהוביהם של נפטרים את הגישה לעיזבון הדיגיטלי... [החוק] כאילו משחזר את הגיהנום שעבר עלינו בשנת 2011... [חוק זה] נכתב על ידי תעשיית האינטרנט ולמענה, לא למען משתמשים או לקוחות, והוא בהחלט לא יעזור למשפחות אבלות לאסוף זיכרונות".
תוספת תרגום שלי מעכשיו: 
"כשהדור הצעיר חי וירטואלית דרך מכשירים מחוברים לאינטרנט, טביעות הרגליים של חייהם עלולים להצטמצם לכדי תעודת לידה ומצבה בלבד [כתוצאה מחקיקה כזו]".   




הטקסט פורסם לראשונה במרץ 2015, ב-The Virginia Pilot:  






אריק ראש. התאבד בגיל 15 ב-2011

הוריו, ריקי ודיאן ראש 


שאר החומרים שהכנתי וחילקתי עלו / יעלו בפוסטים נפרדים. 


-------------------------------------------------------------------------------------------------
* אני כמובן מסתייגת מהשם שנבחר לדיון כיוון שאני נמנעת ככל יכולתי מהשימוש במילה "נכסים": זו מילה שיש לה הגדרות צרות והשלכות משפטיות, ועולם המוות הדיגיטלי רחב הרבה יותר ממה שהחוק הישראלי מגדיר כ"נכס". 


-------------------------------------------------------------------------------------------------


תודות
לפרנקי סימון על העזרה הרבה בהכנת החומרים לקראת הדיון, 
לשירי ישועה ואלעד יאנה על העזרה הגרפית, 
למעין אלכסנדר שנענתה לבקשתי ובאה איתי לדיון, 
לצח בן יהודה שנכח בדיון, 
ולאילן שריף, המפקח הארצי על אובדן ושכול במשרד הרווחה, שהצליח להגיע לדיון למרות התחייבויות קודמות.  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//