כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שבת, 27 בינואר 2024

החייאת המתים בדיגיטל: אינטליגנציה מלאכותית, שיבוט ומציאות מדומה, חלק ראשון


על המסך הגדול

השחקן האמריקאי האגדי ג'יימס דין נהרג ב-1955, אחרי שהספיק לככב בשלושה סרטים בלבד. הוא לוהק להופיע בסרט חדש, על פי ידיעה מיולי 2023: Back to Eden. ליתר דיוק: שיבוט דיגיטלי שלו אמור לככב בסרט חדש: הגרסה המודרנית שלו אמורה לא רק לשחק בסרט אלא גם לתקשר עם מעריצים באמצעות משחקים ומציאות מדומה.



הזמרת הצרפתייה האגדית אדית פיאף נפטרה ב-1963. עומד לצאת סרט חדש אודותיה, שילווה בקריינות בקולה. כלומר, לא בקולה, אלא של קולה, בביצוע AI (צריך להמציא טרמינולוגיית AI חדשה).


נכון, ישנה רשימה שלמה של שחקנים שהופיעו בסרטים לאחר מותם: אבל זה היה מבוסס CGI ולא מבוסס AI כפי שזה כיום.

הסרט הדוקומנטרי "Eternal You" עלה בבכורה עולמית בפסטיבל ותחרות הסרטים העצמאיים "סאנדנס" ממש בימים אלו (סוף ינואר 2024): 

"סטרטאפים משתמשים ב-AI כדי ליצור אווטארים שמאפשרים לקרובי-משפחה לדבר עם אהוביהם/ן ואהובותיהם/ן לאחר מותם/ן. הסרט חוקר את הכמיהה האנושית העמוקה הזו ואת ההשלכות של הפיכת חלום האלמוות למציאות"





על המסך הקטן

הזמרת הברזילאית האגדית אליס רג'ינה נהרגה ב-1982. ב-2023 היא הופיעה בפרסומת לפולקסוואגן, בה היא שרה דואט עם בתה (החיה) מריה ריטה




Meeting You הוא סרט תיעודי דרום-קוריאני מ-2020, שהפגיש - במציאות מדומה (Virtual Reality) - אם שכולה עם ילדתה המתה, שנפטרה ב-2016 כשהיתה בת שבע. הכינו טישוז: 



על הבמה

הזמר והשחקן האמריקאי האגדי אלוויס פרסלי, שמת (?) ב-1977, עתיד להופיע בקרוב על במה באנגליה, דווקא, על פי ידיעה מינואר 24', בהופעה אימרסיבית ששמה: "Elvis Evolution". 

(נכון, אכן יש הופעות "חיות" בביצוע האווטארים של "אבבא" ושל "קיסס" - אבל הם עדיין בחיים, כך שזה נושא לפוסט אחר: זו הנצחה עצמית, לא החייאת מתים)


על המסך העוד-יותר-קטן

השחקן ההוליוודי האגדי ג'ימי סטיוארט נפטר ב-1977. בדצמבר 2023 קריינות חדשה לסיפור-לילה-טוב-לפני-השינה בקולו - של קולו (צורך בטרמינולגיית AI כבר אמרתי?) הופיעה באפליקציית השינה והמדיטציה "Calm":

 

הורים שכולים בסין פנו ב-2023 לחברת AI סינית ששמה SuperBrain וביקשו ממנה ליצור שיבוט וירטואלי של בנם היחיד, שנפטר בגיל 22: שיבוט דיגיטלי שידמה לא רק את איך שבנם נראה ונשמע, אלא גם את איך שדיבר וחשב.
הם מקווים שבנקודה עתידית בה המציאות וה-"metaverse" ייפגשו, גם הם ייפגשו שוב עם בנם, וילמדו את השיבוט לזהות אותם כהוריו


בחלקו השני של הפוסט אספר על חברות שמציעות נקרומנסיה, Grief-Tech ו-Death-Bots לשימוש ביתי.


תזכורת מן העבר: טופאק המת "הופיע" על במה בפסטיבל "קואוצ'לה" 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//