כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום חמישי, 23 בנובמבר 2023

מדריך מוות דיגיטלי עדכני - חלק שני - נוב' 23'

עקב המצב כתבתי מדריכי "מוות דיגיטלי" עדכניים ואני זמינה שוב לראיונות בנושא.

חלקו הראשון של המדריך כולל את: אינסטגרם, אפל, גוגל, ווטסאפ, טוויטר X, טיקטוק, טלגרם, מיקרוסופט, פייבוקס ופייסבוק, והוא נמצא כאן.

עדכון 3/12/23: כתבתי הרחבה למדריכים, העוסקת במנהלי סיסמאות, היא נמצאת כאן

עדכון 6/1/24: כתבתי מדריך נוסף, המתקד באתרים וחברות רלוונטיים לעצמאיים/ות ולעסקים קטנים, הוא נמצא כאן

עדכון 20/2/24
: כתבתי הרחבה שמתמקדת ספציפית בשימור מספר הטלפון פעיל, היא נמצאת כאן

המדריך הנוכחי כולל את מדיניות ה"מוות הדיגיטלי" בנושאים: כללי, אחסון בענן ושיתוף קבצים, אימייל, בניית אתרים ואחסונם, פיננסי, מכירה, גיימינג ותכנות:





  • blender
  • PayPal
  • RiseUp
  • טריא

    לאחר בדיקה, הסרתי את "אופק" ו-"קארדקום": הן נופלות תחת קטגוריית "בנקאות", וכיוון שתחום כרטיסי האשראי וחשבונות הבנק של אנשים לאחר מותם הינו תחום מוסדר בישראל, אני לא נכנסת אליו. 


    תודה לקוראי וקוראות דף הפייסבוק של הבלוג שהציעו חלק ניכר מהן.

    אם מצאת טעות, או את/ה רוצה לבקש שאבדוק מדיניות של חברה / ספקית נוספת, או יש שאלה שלא עניתי עליה ושכדאי לדעתך שאשאל: שלח/י לי מייל או הודעה פרטית בדף הפייסבוק של הבלוג.

    ניתן לפנות אל: טיק טק טכנולוגיות, בטלפון 03-6131555 או במייל hq@tictac.co.il: הם פתחו בתחילת המלחמה חמ"ל שמטפל בשחזור מידע של חטופים ונרצחים. עד כה פנו אליהם עשרות רבות והם ממשיכים לעבוד ככל שיידרש. הם מחלצים מידע מטלפונים ומחשבים למשפחות, בהתנדבות מלאה.
    יודע/ת על אפשרויות עזרה אמינות נוספות? כתוב/י לי ואפרסם גם אותן.













    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    כן, אבל היא לא מופיעה בשום מקום פומבי. 
    התמיכה באנגלית (כן, למרות שזו חברה ישראלית) - בפועל, הצלחתי להגיע לנציגה דוברת עברית, לא יודעת אם במקרה או שנותבתי אליה במכוון - וקיבלתי תשובות: 

    "אנחנו מספקים תמיכה בשבע שפות ועברית לא ביניהן – אבל אם פונים אלינו בעברית יש לנו אפשרות לעזור, זה רק עלול לקחת יותר זמן עד שנחזור אליך. 
    בנוגע למדיניותנו לגבי מות משתמש/ת, כל מי שהינו/ה בעל/ת הרשאה או סמכות חוקית מטעם הנפטר/ת מוזמנים/ות ליצור איתנו קשר עם בקשות ספציפיות לגבי החשבון. 
    כשנציג/ה כזו/ה פונה אלינו, פייבר מבקשת מסמכים רלוונטיים (כגון תעודת זהות ותעודת פטירה) ונוקטת במספר צעדים נוספים על מנת לוודא את הבעלות בחשבון, לצרכי אבטחה. ניתן לפנות אל צוותי התמיכה שלנו במייל : support@fiverr.com בכל בקשה רלוונטית הקשורה לחשבונו/ה של משתמש/ת שנפטרה. כל בקשה נבחנת לגופה ובהתאם לצרכים הרלוונטיים הנוגעים לאותו חשבון - בין אם מדובר בבקשה לסגירת החשבון, להסדרת תשלומים או בנושאים אחרים. ככל שעולים עניינים נוספים הנציגים שלנו ערוכים לסייע במימוש הזכויות"



    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    ב-2018 פליקר עברה מבעלות יאהו! לבעלות סמאגמאג, שזה טוב, כי ליאהו יש את מדיניות המוות הדיגיטלי הקשוחה ביותר.
    בחיפוש בתנאי השירות, מדיניות הפרטיות ובתמיכה המופיעים באתר, המילים: “Death”,“Deceased”, אינן מופיעות.
    המילה "Inactivity" כן מופיעה, אבל המדיניות שלהם לא ברורה – שאלתי את החברה – אעדכן.
    התמיכה באנגלית.






    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    ללינקדאין יש מדיניות ברורה לגבי מות משתמש/ת, היא נמצאת כאן: "להנציח או לסגור את החשבון של משתמש/ת שנפטר/ה".
    כאן ניתן לבקש שיסגרו את החשבון / ינציחו את המשתמש/ת, וכאן ניתן לדווח להם על משתמש/ת שנפטר/ה.
    דיווח על מוות זה משהו שכל אחד/ת יכול/ה לעשות. לבקש לסגור / להנציח את החשבון, יכול/ה לבקש רק מי שיש לו/ה סמכות לטפל בענייני הנפטר/ת, באישור בית משפט.
    התמיכה באנגלית.









    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    בחיפוש בתנאי השירות, מדיניות הפרטיות ובתמיכה המופיעים באתר, המילים: “Death”, “Deceased”, “Inactive” אינן מופיעות. שאלתי את החברה האם יש להם מדיניות ואם כן, מה היא. אעדכן.
    התמיכה באנגלית.
    עדכון 30/11/23: חזרו אלי עם התשובה הבאה: 

    "כשמיידעים אותנו לגבי מוות של יוצר/ת, יש שני דברים שאנחנו מבקשים לפני שאנחנו נוקטים בפעולה כלשהי: הוכחת פטירה, ועזרה באיתור החשבון שהיוצר/ת עשתה/עשה בו שימוש. 
    הוכחת פטירה אנחנו מקבלים באחד מהפורמטים הבאים: מודעת אבל / הספד / תעודת פטירה רשמית. מודעת האבל / ההספד יכולים להיות מודפסים (ואז יש לסרוק ולצרף לפניה) או אונליין, ואז יש לשלוח אלינו לינק ישיר. את תעודת הפטירה הרשמית יש לסרוק ולצרף לפנייה. 
    אנחנו לא מקבלים הודעות על מוות מחברים, מעריצים או עוקבים של היוצר/ת: רק מבני משפחה. 
    אם מישהו/י מעדכנ/ת אותנו שהוא/היא יודע/ת בוודאות על מוות של יוצר/ת, אנחנו מעודדים אותו/ה ליצור קשר עם מישהו/י מהמשפחה שלו/ה, ולבקש מהם ליצור איתנו קשר. 
    אם לבן/ת המשפחה שיוצרים/ות איתנו קשר אין את כתובת המייל שהיתה מקושרת לחשבון, אנחנו יכולים לסייע לאתר את החשבון באמצעות נתוני החיובים / תשלומים. 
    חשבון לא-פעיל נשאר כפי שהוא, ללא שינוי, עד שבן/ת משפחה יוצרים איתנו קשר". 

    עדכון 12/12/23: שאלתי כמה שאלות המשך שסקרנו אותי, כגון: 
    "אם הנפטר/ת השאיר/ה תכנים שלא הספיק/ה להעלות, האם תאפשרו לבני משפחה להעלות אותם?" 
    ונעניתי כי: 
    "כל סיטואציה היא שונה - כשמדובר ב"מוות דיגיטלי", אין פיתרון-אחד-שמתאים-לכולם/ן. אנחנו לא יכולים להתייחס מראש לכל תרחיש ותסריט. אנחנו כן יכולים להגיד שצוות התמיכה שלנו היעודי ל"אמון ואבטחה" שומר על גמישות בתשובותיו, בהתחשב בנסיבות השונות של כל מקרה. כל פעולה שבה ננקוט, חייבת להיות נסמכת על: הוכחות לגבי מי הוא/היא הפונה, ושהוא/היא פועל/ת בהרשאה מתאימה ומתוך רצון טוב". 










    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    בחיפוש בתנאי השירות, מדיניות הפרטיות ובתמיכה המופיעים באתר, המילים: “Death”, “Deceased”, “Inactive” אינן מופיעות. שאלתי את החברה האם יש להם מדיניות ואם כן, מה היא. אעדכן.

    האם יש להם מדיניות חשבון לא-פעיל? מה קורה אם לא נכנסים לחשבון?
    המידע כי "החשבון עלול להימחק אם לא נעשה בו שימוש במשך זמן רב" - מופיע בהסכם המשתמש, תחת Termination.

    התמיכה באנגלית.

    עדכון ינו' 24': פניתי שוב



    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    לוימאו יש מדיניות ברורה לגבי מות משתמש/ת, היא נמצאת כאן: "משתמשים שנפטרו או הפכו בלתי-כשירים". 
    הם מאפשרים לבקש לסגור את החשבון או להעביר אותו לאדם אחר, ע"פ דרישת / הרשאת בית משפט, או פניית אדם בעל הרשאות מתאימות. 
    התמיכה באנגלית. 


    אחסון בענן ושיתוף קבצים:










    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    בחיפוש בתנאי השירות, מדיניות הפרטיות ובתמיכה המופיעים באתר, המילים: “Death”, “Deceased”, “Inactive” אינן מופיעות. שאלתי את החברה האם יש להם מדיניות ואם כן, מה היא. אעדכן.
    התמיכה באנגלית.
    חשוב: בוקס מציעה תוכנית חינמית ותוכניות בתשלום. התוכניות בתשלום מאפשרות יותר מקום אחסון. אם כתוצאה מהמוות התשלומים ייפסקו, עלול להיווצר מצב בו התיבה "תתכווץ" ותקטן בחזרה לגודלה החינמי המקורי, וקבצים שעולים בגודלם על הנפח הזה,ימחקו. לכן, כדאי לוודא שהתשלומים ממשיכים, ושאם בעתיד התיבה תיסגר, זה יהיה כי את/ה תבחר/י בכך.

    עדכון ינו' 24: פניתי שוב. 














    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    לדרופבוקס יש מדיניות ברורה במקרה של מוות של משתמש, ניתן למצוא אותה כאן: "איך לקבל גישה לחשבון הדרופבוקס של משתמש/ת שנפטר/ה".
    יש לספק להם מסמכים המעידים על כך ש:
    1. בעל/ת החשבון אכן נפטר/ה
    2. יש לך זכות חוקית לקבל את קבצי הנפטר/ת.
    הם מפרטים אלו פרטים ומסמכים יש לצרף, וזה כולל צו תקף מבית משפט הקובע / מאשר כי זו היתה כוונת הנפטר/ת שאת/ה תקבל/י גישה לקבצים שבחשבון שלו/ה לאחר מות/ה, וכי דרופבוקס מחוייבת על-פי חוק לספק לך אותם.
    התמיכה באנגלית.
    חשוב: דרופבוקס מציעה תוכנית חינמית ותוכניות בתשלום. התוכניות בתשלום מאפשרות יותר מקום אחסון. אם כתוצאה מהמוות התשלומים ייפסקו, עלול להיווצר מצב בו התיבה "תתכווץ" ותקטן בחזרה לגודלה החינמי המקורי, וקבצים שעולים בגודלם על הנפח הזה, יימחקו. לכן, כדאי לוודא שהתשלומים ממשיכים, ושאם בעתיד התיבה תיסגר, זה יהיה כי את/ה תבחר/י בכך.

    האם יש להם מדיניות חשבון לא-פעיל?
    כן: כאן. הם מוחקים חשבונות שלא היתה בהם פעילות במשך "פרק זמן ממושך", אבל הם לא מציינים בדיוק באיזה משך זמן מדובר.






    האם יש להם מדיניות חשבון לא-פעיל? 
    כן, והיא הקשוחה ביותר מבין החברות הבינלאומית: חשבון שלא נכנסים אליו במשך 12 חודשים, נמחק, או לפחות עלול להימחק

    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    כן, והיא הקשוחה ביותר: הם כותבים כבר בתנאי השירות שלהם שזכויות השימוש פוקעות עם מותו של בעל/ת החשבון. "החשבונות אינם ניתנים להעברה והזכויות עבורם מסתיימות עם מותו של בעל החשבון".
    אל תפנה/י אליהם אם אין לך גישה לחשבון או יש לך כל בקשה אחרת הקשורה אליו! אם הם ידעו שבעל/ת החשבון נפטר/ה, הם ימחקו את החשבון.















    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    כן, אבל היא לא מפורסמת בשום מקום: 
    לבזק בינלאומי אפשר לדווח על מוות בכל הדרכים המוצעות ליצירת קשר באתר שלהם: הלינק ללקוחות פרטיים נמצא כאן, וללקוחות עסקיים, כאן. תצטרכו לספק את מספר תעודת הזהות / ח.פ. של הנפטר/ת ואת ארבעת הספרות האחרונות של אמצעי התשלום. מידע זה מספיק גם כדי לבטל את המנוי שלו/ה וגם כדי לקבל את הסיסמה למייל שלו/ה.

    אם תרצו לקבל זיכוי על חבילת הגלישה של המנוי מאז פטירתו, תתבקשו להציג גם תעודת פטירה. בחברה יוודאו שאכן לא התבצעו מאז גלישות ממנוי זה.

    בבזק בינלאומי הגלישה מחוברת לתיבת המייל, אבל תוכלו לבקש להפסיק את מנוי הגלישה, ולהשאיר את תיבת הדוא"ל פעילה: בחצי השנה הראשונה ללא עלות, ומהחודש השביעי ואילך בתשלום של 9.90 שקל (כולל מע"מ).
    שאלתי האם יש הבדל בין לקוח פרטי לעסקי, נעניתי כי: "מבחינת נהלים - אותם נהלים. בחשבון עסקי מומלץ להעביר בעלות במידה והעסק עדיין פעיל. אם העסק כבר לא פעיל, והבעלים נפטר/ה, תהליך הזיהוי והביטול, זהה" 





    האם יש להם מדיניות חשבון לא-פעיל?  
    כן, כאן (סעיף 25): 

    "וואלה! תהא רשאית, לפי שיקול דעתה, לסגור ו/או למחוק תיבת דואר אלקטרוני שלא נעשה בה שימוש, ולא נשלח ממנה פריט דואר אלקטרוני במשך שלושה חודשים רצופים לפחות".

    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי? 
    שלחתי להם מייל עם שאלות - אעדכן. יהיה מעניין לראות האם ובמה המדיניות שלהם השתנתה מאז הפעם הקודמת שבדקתי מה היא.
    עדכון דצמ' 23: פניתי שוב, והפעם קיבלתי את התשובה הבאה: 
    "בהתאם למדיניות וואלה, תיבת דואר אשר לא נעשה בה שימוש או לא נשלח ממנה מייל במשך 3 חודשים, תימחק. מבלי לגרוע מהאמור, בשים לב לאמון שהמשתמשים נותנים בנו לצורך שמירת פרטיותם, כל החלטה לספק תוכן מתיבת משתמש שנפטר תתבצע רק לאחר בחינה מדוקדקת של כל פנייה, לרבות דרישה להמצאת  מסמכים מטעם הפונה, לרבות ולא רק, צו ירושה, צו בית משפט המורה לוואלה לגלות מידע ופרטים מתוך תיבת הדואר האלקטרוני" 
    - מה שאומר שהמדיניות בהחלט השתנתה מאז 2012 - ולרעת המשפחות. 






    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    יהיה מעניין לראות האם ובמה המדיניות שלהם השתנתה מאז הפעם הקודמת שבדקתי מה היא.
    עדכון נוב' + דצמ' 23: פניתי שוב. 




     









    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    שלחתי להם מייל עם שאלות - אעדכן. יהיה מעניין לראות האם ובמה המדיניות שלהם השתנתה מאז הפעם הקודמת שבדקתי מה היא.
    עדכון דצמ' 23: פניתי שוב. 
    עדכון ינו' 24: מסתבר שהחברה נרכשה על ידי סלקום. פניתי אל סלקום - אעדכן. 

    עדכון ינו' 24: קיבלתי מ"סלקום" תשובה

    "נציגנו מונחים לטפל בפונים ברגישות ייתרה ותוך הקפדה על פעולה בהתאם לדין (קבלת מסמכים רלוונטים: תעודת פטירה + צו ירושה/ צו קיום צוואה). בחלק מהמקרים, אנו משתדלים, לפנים משורת הדין, ללכת לקראת הפונה בכל הנוגע לוויתור על התשלומים העתידיים הנותרים לנפטר לשלם לחברתנו. בכל הנוגע למידע הנדרש לפי דרישת היורשים, הרי שהוא נמסר בהתאם לדין ולאחר שהומצאה לנו תעודת פטירה + צו ירושה/צוואה" 


    שלחתי שאלות המשך, אעדכן.  











    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    לדרימהוסט יש מדיניות ברורה במקרה של מות משתמש/ת. ניתן למצוא אותה כאן: "גישה לחשבונות הנפטרים". את המידע והמסמכים שהם מבקשים לקבל ניתן לשלוח אליהם בדואר, באימייל או בפקס.
    התמיכה באנגלית.












    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    שאלתי את החברה האם יש להם מדיניות, ונעניתי שלא. אין להם. ביקשתי שיעדכנו אותי אם יצרו אחת.




    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    לגודדי יש מדיניות ברורה במקרה של מות משתמש/ת. ניתן למצוא אותה כאן: "כיצד לקבל גישה לחשבון/דומיין (= שם מתחם) לאחר מות הבעלים". עליך להיות קרוב/ת משפחה מדרגה ראשונה או מנהל/ת העיזבון על מנת להגיש את הבקשה.
    עליך למלא את הטופס שבלינק הזה, ולספק את המסמכים המפורטים הנדרשים.
    כיוון שזהו שירות בתשלום, על מנת שהחשבון ימשיך ויתקיים - צריך להמשיך ולשלם.
    התמיכה באנגלית.








    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    לסקוורספייס יש מדיניות ברורה במקרה של מות בעל אתר, ניתן למצוא אותה כאן: "ניהול אתר של אדם שנפטר".
    כיוון שזהו שירות בתשלום, על מנת שהחשבון ימשיך ויתקיים - צריך להמשיך ולשלם.
    התמיכה באנגלית.








    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    בחיפוש בתנאי השירות, מדיניות הפרטיות ובתמיכה המופיעים באתר, המילים: “Death”, “Deceased”, “Inactive” אינן מופיעות. שאלתי את החברה האם יש להם מדיניות ואם כן, מה היא. 
    רשמית התמיכה באנגלית, בפועל אפשר להגיע לעברית גם בלינק הזה
    עדכון 5/12/23: חזרו אלי מ-WIX עם תשובה לגבי מדיניותם: 

    "אנחנו מקדישים תהליך מסויים למקרים כאלו: אנשים רלוונטיים / בני משפחה מתבקשים ליצור קשר עם התמיכה שלנו. אנחנו נספק להם/ן את ההנחיות וההדרכה הנדרשים על מנת להמשיך". 
    נכון, התמיכה מיועדת רק למי שכבר יש להם חשבון בוויקס, אבל אם מקליקים בתמיכה על  "I can't log in", מגיעים לתמיכה עבור מי שאינו/ה Logged in, כלומר הפונה











    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    לוורדפרס.קום יש מדיניות מוסדרת ומסודרת במקרה של מות משתמש/ת. ניתן למצוא אותה כאן: "בעל/ת אתר שנפטר/ה".
    התמיכה בעברית.








    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    שאלתי האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי ואם כן, מה היא. אעדכן.
    התמיכה בעברית
    עדכון דצמ' 23: פניתי שוב. 
    עדכון ינואר 24': פניתי שוב. 
    עדכון מרץ 24': אני גאה לעדכן שבעקבות פניית "אבק דיגיטלי", blender הוסיפו את הנושא לשאלות והתשובות באתר שלהם: תחת "שאלות נפוצות" מופיעה מעתה השאלה: "מה קורה במקרה של לווה שנפטר?". התשובה היא: "במקרה של לווה שנפטר, יתרת ההלוואה תשולם מעיזבון הלווה". כמו כן, נאמר לי שצוותי התמיכה טוכנית קיבלו הנחיה להעביר פניות ממשפחות שכולות לאנשי צוות בכירים יותר, שידעו לתת להם מענה ברגישות רבה יותר. 








    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    הם מאפשרים לקרובי משפחה לבקש לסגור את החשבון, הלינק כאן: "כיצד אני סוגר/ת את חשבון הפייפל של קרוב/ת משפחתי?".
    לא מצאתי בתמיכה שלהם התייחסות לחשבונות לא-פעילים. שאלתי ונעניתי כי הם לא עושים שום-דבר לגבי חשבונות לא-פעילים: הם יכולים להישאר כפי שהם, "צפים", לנצח. שאלתי שאלת המשך: האם זה תקף גם לגבי חשבונות שיש בהם כסף – והתשובה היא שכן. הם לא שולחים שום תזכורות (הם כן שולחים מדי פעם מיילים לכלל לקוחותיהם, כמו למשל במקרה של עדכון מדיניות – אבל הם לא שולחים מיילים פרטניים בסגנון: "היי, מזמן לא נכנסת לחשבון, מזכירים לך שיש לך שם כסף")
    התמיכה באנגלית.















    האם זה רלוונטי לכאן? האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    שאלתי האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי ואם כן, מה היא. אעדכן (לא מכירה את המוצר ולא ברור לי האם זה משהו שמשפחות שכולות עשויות לרצות/להצטרך גישה אליו).
    התמיכה בעברית.
    עדכון 4/12/23: בעקבות הפנייה שלי אליהם הם החליטו לגבש מדיניות מוות דיגיטלי! יעדכנו אותי לכשתהיה להם אחת.  











    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    בחיפוש בתנאי השימוש ובתמיכה, המילים "מוות" ו-"פטירה", לא הופיעו. שלחתי שאלה האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי ואם כן, מה היא. אעדכן.
    התמיכה בעברית.
    עדכון דצמ' 23: פניתי שוב. 
    עדכון ינו' 24: פניתי שוב, הפעם גם קיבלתי תשובה: 

    "​במקרה של פטירה של בעל חשבון השקעה בטריא, הכספים מועברים אל היורשים בהתאם לצו הירושה אשר מתקבל אצלנו. 
    ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות של החברה במספר *9826. כמו כן ניתן להגיש פניה כתובה לכתובת המייל שלנו support@tarya.co.il" 









    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    לאטסי יש מדיניות לגבי מות בעל/ת חשבון, היא נמצאת כאן.











    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא פעיל?
    מרמלדה מספקים כיום תמיכה באמצעות ווטסאפ בלבד, והנסיון לחלץ מהם מידע היה אחד מהדברים המתסכלים ביותר שחוויתי לאחרונה. מקסימום המידע שהצלחתי להוציא מהם היה המשפט: "כן, צריך תעודת פטירה" - ואז שוב הועברתי לבוטית. אם אי פעם יהיה לי מידע נוסף - אעדכן.
    עדכון 30/11/23: הצלחתי להגיע למישהי שהכירה מישהי ממרמלדה, והיא הצליחה להשיג לי את התשובה הבאה: 

    "במקרה של מוות אנחנו פועלים לפי בקשת המשפחה - או שמורידים את החנות או שמוסרים את פרטי הכניסה לניהולם".

    שאלתי: "מה צריך להציג כדי להוכיח את המוות ו/או קרבה משפחתית?" ונעניתי: 


    "להציג תעודת פטירה ומסמך שמוכיח קרבה משפחתית".

    לצערי היא לא סיפקה דרך אחרת ליצירת קשר איתם, ואני מפצירה בכל בן/ת משפחה שכולה שלא לנסות ליצור איתם קשר בווטסאפ, אלא לבקש מחבר/ה לעשות את זה עבורם. באתר יש לגלול למטה עד שכתוב "שירות לקוחות", ולהקליק שם. 




     












    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    יש להם מדיניות לגבי חשבון לא פעיל: לאחר שנתיים ללא פעילות הוא נסגר. 
    לא מצאתי בתמיכה / תנאי שימוש / מדיניות פרטיות התייחסות למוות.
    שאלתי, מקסימום האינפורמציה שהצלחתי לחלץ מהם היה: 
    "זו אינפורמציה ש: או שאינה נמצאת בידיי, או שאיני יכול לשתף. אין לנו כיום כל תיעוד פומבי לנושאים הקשורים למוות של משתמשים". 












    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
    יש להם מדיניות מוות דיגיטלי, היא נמצאת כאן









    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    חיפוש בתנאי שימוש / מדיניות פרטיות / תמיכה לא הניב תוצאות. 
    פניתי לתמיכה, טרם קיבלתי תשובה. 

    עדכון ינו' 24: פניתי לקורא של הבלוג וביקשתי שיעזור ביצירת קשר עמם. אעדכן. 













    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    חיפוש בתנאי שימוש / מדיניות פרטיות / תמיכה לא הניב תוצאות. 
    פניתי לתמיכה, נעניתי כי: 

    "אין להם מדיניות מוות דיגיטלי". 













    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    חיפוש בתנאי שימוש / מדיניות פרטיות / תמיכה לא הניב תוצאות. 
    פניתי לתמיכה, טרם קיבלתי תשובה. 




    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    חיפוש בתנאי שימוש / מדיניות פרטיות / תמיכה לא הניב תוצאות, מלבד זו: 
    סעיף 6.7 במדיניות הפרטיות, הזכות לשלוט בדאטה שלך אחרי מותך: 
    "אם החקיקה הצרפתית לגבי הגנה על דאטה לאחר מוות תקפה לגביך, יש לך את הזכות לקבוע הנחיות לגבי השימור, המחיקה וההעברה של הדאטה האישי עליך לאחר מותך, בהתאמה עם סעיף 40-1 של החוק שמספרו 78-17 מתאריך 6 לינואר 1978 לגבי מידע, טכנולוגיה ודאטה וזכויות אזרחיות".
    למיטב זכרוני זו הפעם ראשונה שאני נתקלת באזכור של החקיקה הזו בתנאי שימוש / מדיניות פרטיות וכו' כלשהם. מעניין. 
    בלתי אפשרי להגיע לתמיכה שלהם בלי חשבון שם. אחד מקוראי הבלוג שיש לו חשבון שם מנסה לעזור. אעדכן.  

    עדכון 31/12/23: תודה לניר מירצקי, קורא הבלוג, שהתנדב לעזור ופנה לתמיכה של "Steam" "מבפנים" על מנת לשאול האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלית ואם כן, מה היא. זו התשובה שקיבל: 

    "תנאי השימוש - הכוללים שימוש בחשבון על ידי אדם שאינו בעל החשבון - נמצאים בהסכם המשתמש: "Steam Subscriber Agreement". לגבי שאלתך הספציפית במקרה של מות משתמש, התמיכה אינה יכולה להציע פרשנות למסמכים משפטיים. כמו כן, התמיכה אינה יכולה להציע תמיכה למקרים תיאורטיים. היינו מעודדים כל אדם האחראי לניהול ענייניו של נפטר לפנות אלינו כשזה רלוונטי, ונהיה איתם אז בקשר ישירות בנושא".
     ביקשתי מניר לשאול שאלת המשך: איך אמור ליצור איתם קשר אדם שאין לו את פרטי המשתמש של הנפטר? אני לא הצלחתי ליצור איתם קשר "מבחוץ" - זו הסיבה שביקשתי את עזרתו של ניר מלכתחילה! תשובת ההמשך היתה: 
    "בדף התמיכה הראשי של Steam מופיע הכפתור "Help, I can't sign in". הקלקה עליו מאפשרת ליצור עם התמיכה קשר כשאין גישה לחשבון". 




    בשביל ליצור איתם קשר באמצעות כל אחת מארבע האפשרויות האלו, צריך גישה לכתובת המייל ו/או למכשיר הטלפון של בעל/ת החשבון, ו/או גם את סיסמת כתובת המייל של בעל/ת החשבון. 





    האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
    חיפוש בתנאי שימוש / מדיניות פרטיות / תמיכה לא הניב תוצאות. 
    בלתי אפשרי להגיע לתמיכה שלהם בלי חשבון שם. אחד מקוראי הבלוג שיש לו חשבון שם מנסה לעזור. אעדכן.  

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה

    //