כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

שמירה על מספר הטלפון שלו/ה

חשוב ורלוונטי לכולם
שמרו את מספר הטלפון של הנעדר/ת / חטוף/ה / האדם האהוב שנפטר/ה, פעיל וברשותך

למה? 
כדי לשמור על החשבונות המקושרים למספר הזה פעילים. 

מה עלול לקרות אם המספר כבר לא יהיה פעיל? 
מספר טלפון נייד שאינו בשימוש עלול להימסר לאדם אחר, כי החברות הסלולריות יראו בו מספר פנוי וזמין. 
כתוצאה מכך, המספר עלול להופיע ברשימת אנשי הקשר שלך עם תמונת פרופיל של בעל/ת המספר החדש/ה במקום תמונת הפרופיל שאת/ה רגיל/ה לראות, מה שגורם לכאב נוסף: 

צילומסך מתגובה בפייסבוק 

ואם את/ה משתמש/ת בטלגרם, עלולה להופיע הודעת הצטרפות לטלגרם על המספר הטלפון שלו/ה, שתגרום לכאב נוסף: 


  צילומסך מתגובה בפייסבוק,
תודה לדנה על רשותה לשתף אותו עם קוראי/ות הבלוג


תמיד אפשר בהמשך לבחור אחרת, תמיד אפשר בהמשך להחליט שלא לשמור את המספר: אבל כרגע, כשהכל כל כך טרי, זה כנראה לא זמן טוב לקבל החלטות חשובות (שעלולות להיות בלתי-הפיכות). לכן, כדאי כרגע לפעול על מנת לשמר את המספר. זו בהחלט פעולה שניתן לבקש מחברים/ות טובים/ות או בני/ות משפחה לעשות עבורך: זו לא פעולה שחיוני שאת/ה תעשה/י בעצמך.  

איך ניתן לדעת לאיזו מפעילה סלולרית משויך מספר הנייד שלו/ה? 

במידה והסים ברשותך - שם המפעילה הסלולרית ו/או הלוגו שלה בדרך-כלל מופיעים על כרטיס הסים. 

במידה ואין כרטיס סים פיזי אלא esim, ומכשיר הטלפון ברשותך ולא נעול - ניתן למצוא את שם ה-esim הפעיל בהגדרות ה-סים.

במקרה ואין לך גישה לסים (כרטיס פיזי או esim):

אפשר לבדוק האם הגיעו בדואר (אם יש לך גישה לדירה / בית שלו/ה) או בדוא"ל שלו/ה (אם יש לך גישה אליו) חשבונות, חשבוניות או קבלות של מפעילה סלולרית כלשהי, או חיוב מהמפעילה הסלולרית בחיובי כרטיס האשראי.

אם אין לך גישה למקום המגורים ולדוא"ל, או שלא מצאת שם, ניתן להזין את מספר הטלפון באתר הנותן שירות שנקרא "HLR lookup". האתר מציג נתונים שונים לגבי מספר הטלפון, וביניהם גם את שם המפעילה הסלולרית אליה משויך המספר כיום. 
דוגמא: אתר ששמו edq (ניתן לבדוק שלושה מספרים ביום בחינם - מעבר לכך, אתר זה גובה תשלום).

התנאים הנדרשים על מנת ששירות HLR lookup יוכל לעבוד הם: 

כרטיס הסים (או eSim) צריך להיות במכשיר טלפון פועל המחובר לרשת סלולרית.

כלומר, במצבים הבאים שירות ה-HLR lookup לא יעבוד:

  • כרטיס הסים לא במכשיר 
  • כרטיס הסים או ה-esim מכובה (בהגדרות המכשיר)
  • המכשיר בו נמצא הסים כבוי או במצב טיסה
  • המכשיר בו נמצא הסים נמצא מחוץ לטווח קליטה סלולרית


או קיי, אני יודע/ת לאיזו חברה המספר שייך - איך להשאיר אותו פעיל וברשותי? 

במידה והמספר כלול במנוי משפחתי משולם - המספר למעשה פעיל כל עוד לא תבטל/י אותו. במידה והסים המקושר למספר לא ברשותך - ניתן להזמין סים (או esim) חדש דרך המנוי המשפחתי.

למקרה שהמספר במנוי נפרד, ניתן לנסות את האפשרויות הבאות:

  1. אפשר ליצור קשר עם המפעילה הסלולרית הרלוונטית, להסביר את הסיטואציה ולבקש לשלם על המנוי שלו/ה.אצור קשר עם החברות ואשאל האם ניתן להקצות תמיכה טכנית יעודית למטרה זו. עד אז, אני מעמידה לרשותך כאן בהמשך הפוסט את אמצעי יצירת הקשר הכלליים של המפעילות הסלולריות בארץ. כדאי להצטייד מראש במספר הטלפון ובמספר תעודת הזהות שלו/ה, ואם את/ה ההורה שלו/ה, כדאי גם להכין מראש צילום או סריקה של תעודת הזהות שלך, עם הספח. פרט זיהוי נוסף שיוכל להקל עליך אם תוכל/י לאתר אותו מראש: ארבע או שש ספרות אחרונות של אמצעי תשלום (כלמר כרטיס אשראי או חשבון בנק). 
  2. אפשרות שנייה היא לנייד את מספר הטלפון שלו/ה, אך ניתן לעשות זאת רק אם הסים שלו/ה ברשותך.מה זה אומר? זה אומר שהמספר נותר ללא שינוי והקו נשאר פעיל, הוא רק מתנייד מחברה סלולרית אחת (זו שהוא משויך אליה כרגע) אל חברה סלולרית אחרת (זו שאת/ה בוחר/ת לנייד את המספר אליה). בתהליך הניוד מתקבל קוד בסמס למספר אותו רוצים לנייד, ולכן הסים אשר המספר משויך אליו צריך להיות ברשותך.כדאי לבחור או את המפעילה הסלולרית שהמספר שלך משויך אליה (כדי להקל עליך בכך שהם מרוכזים במקום אחד) או את המפעילה הסלולרית שמציעה את ההצעה המשתלמת ביותר, על מנת לצמצם עלויות שאינן הכרחיות. כיצד לבצע את הניוד? יש הנחיות לכך באתר של כל מפעילה סלולרית, יש לפעול לפי ההנחיות באתר החברה אליה את/ה בוחר/ת לנייד את המספר.

רשימת החברות הסלולריות בישראל (כולל מפעילות וירטואליות), ע"פ סדר א'-ב':
  • גולן טלקום
    אימייל: gtpniyot@golantelecom.co.il, נא לציין נושא בפנייתך
    טלפון: 0058 *, 1-800-016-058
    ווטסאפ: 058-7778888

  • הוט מובייל (כולל המותג וואלה מובייל)
    אימייל: אין
    טלפון: * 053, 053-5003000
    ווטסאפ: 053-5003005
    טופס יצירת קשר באתר הוט מובייל: לינק (מענה תוך שלושה ימי עסקים)
    טופס יצירת קשר באתר וואלה מובייל: לינק

  • 019 מובייל (טלזר)
    אימייל: info@019mobile.co.il
    טלפון: * 019, 1800-019-019
    ווטסאפ: 055-9882646

  • פלאפון (כולל המותג ג'יני מובייל)
    אימייל: אין
    טלפון: * 166, 1-800-050-166
    ווטסאפ: 050-9999166
    טופס יצירת קשר באתר: לינק

  • פרטנר
    אימייל: אין
    טלפון: 5474 *, 1-800-800-054
    ווטסאפ: 054-322-8822
    טופס יצירת קשר באתר: לינק (מחייב פרטי כרטיס אשראי ומספר ת.ז.)

  • רמי לוי תקשורת
    אימייל:  Customer.Service@rami-levy.co.il (פניות יוטפלו תוך 14 יום מיום קבלת הפנייה)
    טלפון: 123 *, 076-8888-600
    ווטסאפ: 055-688-6666

  • סלקום
    אימייל: אין
    טלפון: 3123 *, 1-800-071-071
    ווטסאפ: 052-499-9123
    טופס יצירת קשר באתר: אין

  • סלקט תקשורת
    אימייל מוקד מכירות: sales@cellact.co.il
    אימייל מוקד טכני: support@cellact.co.il
    טלפון: 8715 *, 055-7005555
    ווטסאפ: אין

  • Wecom
    אימייל: אין
    טלפון: 073-8024979
    ווטסאפ: 073-8024979
    טופס פניה באתר: אין

תודות

תודה רבה לאמיתי דן, מקוראי דף הפייסבוק של הבלוג, וליובל דה-רוס, מקוראי הבלוג, שתרמו לפוסט זה את החלק הטכני שבו, למעין קארסטד שהכינה את רשימת יצירת הקשר עם החברות ולאיל עומר שעזר בכתיבת הפוסט. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//