כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שבת, 6 בינואר 2024

מדריך מוות דיגיטלי עדכני - חלק שלישי - ינו' 24'

עקב המצב, החל מנוב' כתבתי מדריכי "מוות דיגיטלי" עדכניים ואני זמינה שוב לראיונות בנושא.

חלקו הראשון של המדריך כולל את עשר החברות בעלות המכנה המשותף הרחב ביותר בישראל כיום: אינסטגרם, אפל, גוגל, ווטסאפ, טוויטר X, טיקטוק, טלגרם, מיקרוסופט, פייבוקס ופייסבוק, והוא נמצא כאן.

חלקו השני של המדריך כולל את מדיניות ה"מוות הדיגיטלי" בנושאים: כללי, אחסון בענן ושיתוף קבצים, אימייל, בניית אתרים ואחסונם, פיננסי, מכירה, גיימינג ותכנות. הוא כולל 33 חברות ונמצא כאן

כתבתי הרחבה למדריכים האלו, העוסקת במנהלי סיסמאות, היא נמצאת כאן

עדכון 20/2/24
: כתבתי הרחבה שמתמקדת ספציפית בשימור מספר הטלפון פעיל, היא נמצאת כאן

המדריך הנוכחי מוקדש ל-18 חברות בהן עצמאים/ות ועסקים קטנים עושים/ות שימוש 

חברות ישראליות:


נתקלת בחברות נוספות שכדאי שאבדוק האם יש להן מדיניות מוות דיגיטלי ואם כן, מה היא? מוזמן/ת לכתוב לי למייל: death.in.digital.era@gmail.com ובדף הפייסבוק של הבלוג

תודה לחברות קבוצת הפייסבוק "פייסבוק יא &^*, בוסיות משווקות" שהציעו את רוב החברות המופיעות בחלק זה של המדריך. 

ניתן לפנות אל: טיק טק טכנולוגיות, בטלפון 03-6131555 או במייל hq@tictac.co.il: הם פתחו בתחילת המלחמה חמ"ל שמטפל בשחזור מידע של חטופים ונרצחים. עד כה פנו אליהם עשרות רבות והם ממשיכים לעבוד ככל שיידרש. הם מחלצים מידע מטלפונים ומחשבים למשפחות, בהתנדבות מלאה.








האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות: פניתי לחברה באמצעות הצ'ט וביקשתי שיחזרו אלי במייל.
תודה לגיא ולתמי ממחלקת Clearing שלקחו על עצמם לענות לי ולראות איך יוכלו לעזור. 
 
לגבי חשבון לא-פעיל: 
"גישה לחשבון אפשרית גם כאשר המנוי אינו פעיל. לפי חוק, אנחנו שומרים כל מסמך לתקופה של שבע שנים. גם כאשר המנוי אינו פעיל, ניתן עדיין להיכנס לחשבון עם המייל והסיסמה, לצפות במסמכים שהופקו, להוריד עותקים וגם להפיק דוח הכנסות והוצאות". 
לצרכי המדריך אני קוראת לגישה הזו "זכות צפייה", מיד הסבר למה. 

לגבי מוות של בעל/ת חשבון: 
"זה משתנה בהתאם לסוג העוסק.
במקרה שמדובר בעוסק פטור / מורשה: יש לצרף תעודת פטירה + צו ירושה / צוואה שמעביר את הזכויות בעסק למורשה החדש.
במקרה שמדובר בחברה בע״מ או שותפות: יש לעדכן מורשה חתימה ולהחתים את מורשה החתימה בעסק, בתוספת אימות עו"ד.
רק לאחר מכן נוכל לתת גישה לחשבון". 
לצרכי המדריך אני קוראת לגישה הזו "זכות פעולה", מיד ההסבר. 

כיצד ניתן ליצור עמם קשר? 
ניתן לפנות אליהם במייל, בכתובת: support@morning.co (אכן כן, כך זה מסתיים: רק morning.co). 

שאלתי שאלת המשך: 
"הבה נקרא לזה "זכות צפייה" ו-"זכות פעולה":
במידה וקרובי משפחה מדרגה ראשונה / שותפים עסקיים מציגים תעודת פטירה של בעל/ת החשבון, האם הם יוכלו לקבל "זכות צפיה" (בלבד) גם אם אין להם שם משתמש וסיסמה?
למשל, אם הם צריכים מידע מסוים / להפיק דוח מסוים?
כי בין הפטירה לבין הנפקת צו הירושה / קיום צוואה יש פרק זמן שעלול להיות ממושך (ברור לי שלא תוכלו לתת "זכות פעולה" עד שלא יהיה צו ירושה / צו קיום צוואה)". 
תמי וגיא חזרו אלי עם התשובה הבאה:
"ביררנו ונוכל לאפשר במקרה זה גישה ("זכות צפיה") לחשבון המשתמש של הנפטר/ת בהצגת תעודת פטירה בלבד. לצורך כך נבקש צילום תעודת פטירה ושם המשתמש (כתובת המייל איתה הוא/היא נרשם/ה למערכת). לאחר מכן נגדיר עבור הפונה סיסמה זמנית כדי שיוכלו להיכנס. 
אם המנוי בחשבון אינו פעיל, אז זו באמת מעין "הרשאת צפיה": צפיה במסמכים, הורדה, הורדת דוח. אם המנוי פעיל, כל מי שיכנס לחשבון יוכל לבצע גם פעולות". 
התמיכה בעברית. 





האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות. שלחתי מייל עם שאלות. להלן תשובותיהם: 


מדיניות חשבון לא-פעיל: 
"לקוחות אשר לא חידשו מנוי, יש אפשרות לגשת לחשבון שלהם להורדת מסמכים ודוחות לתקופה של עד שבע שנים".

מדיניות במקרה של מות בעל/ת החשבון:
"בהתאם לסוג העסק:
במידה וזה עוסק פטור, עוסק מורשה, ועדי בתים: יש לשלוח ל-support@yeshinvoice.co.il תעודת פטירה או צו ירושה שמעביר את זכויות העסק למורשה החדש.
במידה וזו חברה בע"מ/עמותות, יש צורך לשלוח אלינו מסמך מורשה חתימה חתום ע"י עורך דין.
במידה וזה עוסק מורשה או פטור ואין למורשים צו ירושה וזה תהליך שלוקח זמן, ניתן לתת להם גישה לצפייה בלבד בחשבון, ע"י שליחת תעודת פטירה".

יצירת קשר:
"שירות זה הדבר החשוב ביותר עבורנו. ניתן לפנות אלינו באמצעות אימייל: support@yeshinvoice.co.il, ווטסאפ : 058-4937-247, טלפון: 074-7600-830. שעות הפעילות מראשון עד חמישי בין 09:00 - 17:00". 





האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש של המילים Death, deceased, inactive לא הניב תוצאות. שלחתי אליהם מייל, אעדכן. 
התמיכה באנגלית.
עדכון: ב-1/1 קיבלתי מייל שבו נכתב שבקשתי התקבלה ויחזרו אלי בהקדם. נכון ל-28/1: זה טרם קרה. 













האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות.

פניתי אליהם דרך האתר שלהם ב-28/1/24 וב-1/4/24: טרם נתקבל מענה. 






האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?

משום מה אני חסומה מחו"ל לכניסה לאתר שלהם. גם לתמיכה שלהם לא ברור למה. ביקשתי מאנשים שנמצאים/ות בארץ שיבדקו האם בתמיכה / מדיניות פרטיות / תנאי שימוש שלהם יש התייחסות לנושא חשבון לא פעיל ו/או מות משתמש/ת. תודה לקורא דף הפייסבוק של הבלוג, יוסי כהן, שחיפש ובדק: אין התייחסות. 
שלחתי לחברה מייל ושאלתי האם יש להם מדיניות, ואם כן, מה היא. אעדכן.  

התמיכה בעברית. 

קיבלתי תשובה חלקית, הרי היא לפניכם. שאלתי שאלות המשך, אעדכן: 

"אין לנו מדיניות סדורה בנוגע לאדם שנפטר ספציפית.
בגדול, המנוי שלנו לא מתחדש אוטומטית, כך שהחיובים מסתיימים לכל המאוחר שנה לאחר ביצוע התשלום על המערכת וסיום המנוי.
אם מישהו פונה אלינו לסגירת החשבון, לא משנה מהי הסיבה, הוא מקבל החזר על המאזן לשימוש שנותר לו אצלנו, והוא יכול לקבל גם זיכוי לגבי כמות הסמסים שנרכשו בחשבון.
דפי הנחיתה נשארים באוויר תקופה מסויימת לאחר סיום המנוי, וקורסי "סקולר" המפורסמים גם נשארים באוויר לזמן קצר ואז יורדים מהאוויר.
רשימת הנרשמים: בחודש העוקב לסגירת המנוי, אנו מגבים את הנרשמים והם יהיו זמינים לשחזור אם הלקוח יחליט להשמיש את החשבון מחדש, אבל אנו מציעים לגבות את התכנים במחשב של בעל החשבון על ידי הורדת קבצים הרשימות למחשב. שאר התכנים שנוצרו בחשבון נשמרים בו, נכון להיום, אבל אנו לא יכולים להתחייב לשמור את הנתונים לזמן בלתי מוגבל".
האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות.

שלחתי מייל ב-28/1/24 וב-1/4/24: שמחה לעדכן שבעקבות פניית "אבק דיגיטלי", בימים אלו הם מקדמים את הנושא על מנת שכן תהיה להם מדיניות ושהיא כן תהיה מפורסמת. אעדכן. 









האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות. שלחתי מייל, אעדכן. 
התמיכה בעברית.

להלן תשובותיהם: 

סגירת החשבון 
"במידה ונציג/ת בעל/ת החשבון מעוניין/ת בסגירת החשבון, עליו/ה לפנות אלינו ונבצע זאת מיידית: support@grow.business".

אי-פעילות בחשבון 
"לקוחות רבים נמצאים במסלול ללא עלות חודשית: מסלול בו רק במידה ומבצעים סליקות ישנה עלות, per עסקה. לקוחות אלו יכולים להיות לא-פעילים למשך תקופה ולאחר מכן לחזור לפעילות: החשבונות לעולם לא נמחקים ביוזמתנו או כתוצאה מפעולה שלנו, ותמיד ניתן לפתוח אותם מחדש".

מוות של בעל/ת חשבון
"במקרה בו קרוב משפחה ו/או יורש ו/או בעל שליטה נוסף בחשבון פונה לחברה עקב מוות של אחד מבעלי החשבון: החברה מעבירה את המקרה למחלקה המשפטית להמשך טיפול, בכדי שיצרו קשר לבירור והעברת כל הטפסים הנדרשים. בהתאם, החברה מטפלת בהעברת הכספים וסגירת החשבון, או העברתו לגורם הזכאי לכך על פי דין, ככל ויש כזה"  







האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות. לא מצאתי דרך ליצור עמם קשר. ביקשתי את עזרת אחת מקוראי דף הפייסבוק של הבלוג שהשיגה לי כתובת, שלחתי להם מייל. 

החדשות הטובות: קיבלתי תשובות דרך כתובות המייל שהשגתי. 
החדשות הפחות טובות: לא קיבלתי אישור לפרסם את הכתובות האלו כאן. דף יצירת הקשר שלהם מצחיק והבוט שלהם חמוד - אבל משפחה אחרי אסון, זה לא מה שהם צריכים באותו רגע. 

שאלת "אבק דיגיטלי": "אם בעל/ת החשבון נפטר/ת, וקרובי משפחה מדרגה ראשונה / שותפים עסקיים / יורשים על פי חוק, יוצרים אתכם קשר ומציגים תעודת פטירה ו/או צוואה ו/או צו ירושה ו/או צו קיום צוואה: האם תוכלו לתת להם עותק מתכולת החשבון ו/או גישה לחשבון? 
אם כן - לאן הם יכולים לפנות? (באתר שלכם לא מופיעה כתובת מייל ליצירת קשר: השגתי את שתי הכתובות שלכם מקוראת הבלוג שהינה לקוחה שלכם)". 
תשובת iCount: "מקרים כאלה כבר קרו לצערי. במקרה כזה צריך לשלוח לנו תעודת פטירה + צילום של תעודת זהות, וארבע ספרות אחרונות של כרטיס האשראי שמשלם על החשבון - ואז, אחרי אימות, אנחנו מעבירים את החשבון לכתובת המייל החדשה". 

ש: "מהי המדיניות שלכם לגבי חשבון לא-פעיל? (למשל: החשבון אצלכם משולם בכרטיס אשראי. כרטיס האשראי מבוטל אוטומטית עם הקפאת חשבון הבנק לאחר המוות. היורשים / שותפים / בני משפחה צריכים גישה / עותק תכולה, והחשבון כבר לא פעיל, כי הוא כבר אינו משולם)"
ת: "חשבון שלא משולם, או שאי אפשר לגבות מאמצעי התשלום שלו, פשוט יצבור חוב. אם לא ישתמשו בו יותר, אין בעיה. 
אם ירצו להשתמש בו - ישלמו את החוב. 
בכל מקרה ניתן לבקש מאיתנו לשלוח את הנתונים גם אם יש חוב ואנחנו נשלח אותם". 

ש: "האם אני יכולה לפרסם בבלוג את כתובת המייל הזו לפנייה במקרים כאלו?" 
ת: "לא. ניתן לפרסם קישור לאתר לעמוד יצירת הקשר: https://www.icount.co.il/contact/. זה עדיף כי זה מאוייש יותר שעות ביממה ומגיע ישירות לצ'אט". 

ש: "אני לא הצלחתי ליצור אתכם קשר דרך הצ'ט - בגלל זה, כפי שכתבתי, ביקשתי את עזרתה של אחת מקוראות הבלוג, והיא השיגה לי את שתי הכתובות המייל האלו, כי היא לקוחה שלכם. כמובן שאכבד את בקשתכם ולא אפרסם את כתובת המייל ללא רשותכם, אני רק מפצירה בכם לחשוב על זה שוב, כי אם פונה אליכם משפחה שבורת לב, להתחיל להתמודד עם בוט - חביב ככל שיהיה - זה לא פשוט עבורה" 
ת: "כל שיחה אצלנו מתחילה מבוט כדי לתעל אותך למחלקה הנכונה. אחרי זה אם אין לבוט מענה הוא מעביר אותך לנציג".

התמיכה בעברית. 















האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות. שלחתי מייל, אעדכן. 
התמיכה בעברית.

28/1/24: פניתי שוב









האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות. שלחתי מייל. קיבלתי תשובה מלאה ומיידית: 
"בנוגע לחשבון לא פעיל, אני מניח שכוונתך היא לחשבון שלא היה בו שימוש X תקופה. ע"פ תנאי השימוש שלנו הודעה על ביטול חשבון היא בהתראה של 30 ימים מראש. כמובן שבמקרים חריגים כגון המקרים שאת מתארת הנציג המטפל יפעיל שיקול דעת ובמקרה הצורך יתייעץ עם גורם בכיר יותר להמשך הטיפול.
 
בנוגע למות בעל/ת החשבון, במידה ומדובר בפטירה של בעלים יחידי בעסק ומעוניינים בביטול וסגירת החשבון, יש צורך בהצגה של תעודת פטירה ואז אנו מבצעים סגירת חשבון, הפסקת חיובים וזיכוי החיובים מיום הפטירה.
במצב שבו לעסק יש יותר מבעלים אחד יש צורך בהצגת תעודת פטירה של מי שרשום כבעל החשבון ותעודה המוכיחה את השותפות בעסק ואז נוכל לבצע העברת בעלות של הנכס הדיגיטלי לשותף הנוסף".

התמיכה בעברית.















האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות. שלחתי הודעה דרך הצ'ט באתר. מציינת לטובה את צקי מהתמיכה שמיד הבין את החשיבות הפוטנציאלית שבדבר, והשיב לי: 
"חשבון לא פעיל נמחק אוטומטית מהמערכת לאחר תקופת המתנה של כשנה ללא פעילות. כלל המשתמשים בעלי ההרשאה לאותו חשבון יקבלו לפני כן התראות ויוכלו לבטל את המחיקה בלחיצת כפתור, כך שהמחיקה נכנסת לתוקף רק אם באמת החשבון לא פעיל בכלל. מספיקה כניסה חד פעמית לחשבון כדי לדחות שוב את מועד המחיקה של החשבון מהשרתים. 

במקרה של מות בעל/ת החשבון, זה תלוי האם יש משתמשים נוספים בעלי הרשאות "מנהל/ת" בחשבון: במידה וכן, הם יהיו בעלי הסמכות הבלעדית לקבוע מה קורה בחשבון.
במידה ואין, וככל שיבוא מישהו שיטען שהוא בעל הזכויות בחשבון על פי חוק, הוא יצטרך להציג בפנינו את המסמכים שמאששים את הטענה שלו ויוכל לקבל את זכויות הגישה לחשבון" 
התמיכה בעברית, מגיעים אליה מתוך האתר














האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות. שלחתי מייל, אעדכן. 
התמיכה בעברית.












האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
בתנאי השימוש, בסעיף 5.3, חוסר פעילות בחשבון, כתוב:
"אתה אחראי לוודא שחשבונך יישאר פעיל, כלומר עליך להיכנס מעת לעת כדי למנוע הפרעה או אובדן גישה לשירותים ולתוכנה, או את סיום חשבונך. אם לא תתחבר לחשבונך מעת לעת, אנו שומרים לעצמנו את הזכות להניח כי חשבונך אינו פעיל, ואתה מסכים שאנו רשאים לסגור אותו עבורך. אתה מבין שתאבד גישה לכל תוכן המאוחסן בחשבונך לאחר הסגירה. לפני סגירת החשבון שלך בגין חוסר פעילות, אנו ננסה לספק לך הודעה. למען הסר ספק, סעיף 5.3 (חוסר פעילות בחשבון) אינו חל על חשבונות בתשלום ובמצב תקין". 
לא מצאתי התייחסות לנושא מוות / חשבון בתשלום שנכנס לתקופת אי-פעילות.
פניתי לתמיכה (חויה מתסכלת וממושכת, כי אין מייל, יש רק צ'ט, ובצ'ט צריך גם לשכנע את הבוט לתת לך לתקשר עם אדם וגם שהצ'ט לא יקטע / יפסק באמצע התכתובת עם האדם, ויהיה צריך להתחיל את הכל מהתחלה שוב). 

קיבלתי מהתמיכה בצ'ט את התשובות הבאות: 
1. אין אפשרות לפנות לתמיכה באמצעות מייל, ניתן לפנות רק בצ'ט או בטלפון. את מספר הטלפון הרלוונטי על פי מקום מגורים ניתן לאתר כאן (דף יצירת הקשר אמנם בעברית, אך התמיכה באנגלית בלבד). 
2. החשבון פעיל כל עוד הוא משולם: האם יש כניסות לחשבון או לא ובאיזו תדירות זה מידע שאינו רלוונטי עבורה: אדובי לא מודדת שימוש / כניסות. כשיש תוכנית פעילה (= משולמת), ניתן להיכנס אליה מספר בלתי-מוגבל של פעמים (או לא להיכנס אליה, מספר בלתי-מוגבל של חודשים, כל זמן שהיא ממשיכה להיות משולמת).
2. הזכות היחידה השמורה לקרובי משפחה / שותפים עסקיים / יורשים על פי חוק היא לפנות אל "אדובי" בבקשה לסגור את החשבון
3. אדובי לא מאפשרת גישה לחשבון, לא מאפשרת העתקת תוכן מחשבון אחד לשני, לא נותנת גישה לחשבון, לא נותנת שם משתמש וסיסמה: טכנית, אין להם את האפשרות הזו ואין להם את המידע הזה.
גם אם בעל/ת החשבון השאיר/ה בצוואה הנחיות ברורות, המציינות רצון שאדם מסוים ימשיך להיכנס לחשבון שלו/ה באדובי לאחר מותו/ה, ואותו אדם פונה לאדובי עם תעודת פטירה וצו קיום צוואה: אם בעל/ת החשבון לא השאיר/ה את שם המשתמש/ת והסיסמה - אין לאדובי איך לעזור

התמיכה באנגלית. 














האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
לא מצאתי באתר התייחסות לנושאים אלו. גם לא מצאתי איך לפנות אליהם: במקרה אני לקוחה בעצמי אז מצאתי תכתובת מייל מן העבר ומתוכה "שלפתי" כתובת מייל לתמיכה. שלחתי שאלות במייל. אעדכן.  
עדכון 8/1/24: קיבלתי כבר לפחות ארבעה מיילים מארבעה אנשים שונים בתמיכה של "קנבה", שלכל אחד/ת מהם היה חשוב להבהיר שהם ממשיכים לבחון את התסריטים האפשריים שהצגתי בפניהם, ויחזרו אלי עם תשובה ממקור בכיר יותר. 
עדכון 9/1/24: קיבלתי תשובות לשאלותי, הרי הן לפניכם/ן: 

מדיניות חשבון לא פעיל בתוכנית: ללא תשלום / Pro / Teams 
1. גם אם החשבון נראה לא-פעיל, הוא יימחק רק אם תיכנס/י להגדרות החשבון (רלוונטי רק אם יש לך שם משתמש וסיסמה) ותנקט/י בפעולות למחיקתו, או אם תפני לתמיכה בבקשה לסגור את החשבון. זה בתוקף לגבי כל סוגי התוכניות, מלבד Education. התשובה לגבי תוכנית Education נמצאת בסעיף 9 במדיניות הפרטיות

מדיניות מוות דיגיטלי
1. הזכות היחידה השמורה לקרובי משפחה / שותפים עסקיים / יורשים על פי חוק היא לפנות אל "קנבה" בבקשה לסגור את החשבון. ניתן לפנות דרך דף זה
2. הם עונים על שאלות הקשורות לחיובים או לחשבון רק אם הן מגיעות מכתובת המייל המשוייכת לחשבון.
2. כל פנייה, מכל כתובת מייל אחרת, שבה בקשה לקבלת גישה לחשבון או עותק מתכולתו, אם בעל/ת החשבון נפטר/ה, תסורב

התמיכה באנגלית. 





האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר של המילים "Death", "Deceased", Inactive", "Inactivity" לא הניב תוצאות.  
ביקשתי מלקוחה שלהם שתשיג כתובת מייל על מנת שאוכל לפנות אליהם, כי לא ניתן לעשות זאת דרך האתר שלהם. אעדכן. 






האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
חיפוש באתר של המילים "Death", "Deceased", Inactive", "Inactivity" לא הניב תוצאות.  
ביקשתי מלקוחה שלהם שתשיג כתובת מייל על מנת שאוכל לפנות אליהם, כי לא ניתן לעשות זאת דרך האתר שלהם. אעדכן. 

28/1/24: היא פנתה אליהם שוב 










האם יש להם מדיניות חשבון לא-פעיל?
כן, היא נמצאת כאן: חשבון שלא נכנסים אליו במשך 24 חודשים, נסגר אוטומטית. כדי להיכנס אל "מיילצ'ימפ" מחדש יהיה צורך ביצירת חשבון חדש: אין אפשרות להפעיל מחדש חשבון שנסגר, ואין אפשרות למחוק חשבון סגור ולהשתמש בשם המשתמש הזה בחשבון חדש. 

האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי?
חיפוש באתר לא הניב תוצאות. לא נוח ליצור קשר איתם כשאין חשבון. שלחתי דרך האתר את השאלה: "האם יש לכם מדיניות מוות דיגיטלי ואם כן, מה היא?", קיבלתי תשובה במייל: 

"במקרה בו יש צורך בעזרה לגבי שם המשתמש / הסיסמה, אנחנו ממליצים לעקוב אחר השלבים המפורטים כאן על מנת לשחזר את שם המשתמש ו/או ליצור סיסמה חדשה.
אם עדיין יש צורך בעזרה מעבר לכך, אנחנו ממליצים ליצור איתנו קשר במייל, בכתובת: accountrecovery@mailchimp.com". 
זו לא תשובה ישירה לשאלתי, אבל ניתן להסיק ממנה שמבחינתם קרובי משפחה / יורשים חוקיים / שותפים עסקיים של בעל/ת החשבון שנפטר/ה זהים לכל אחד/ת אחר/ת שנתקל בקשיי כניסה לחשבון במיילצ'ימפ. 











האם יש להם מדיניות מוות דיגיטלי / חשבון לא-פעיל?
התמיכה באתר מציעה תשובה לשאלה: "מה לעשות כשהאדמין היחידי עוזב/ת?" - זה לא מיועד ספציפית למקרה של מוות, אבל ניתן לעקוב אחר ההנחיות, אולי במקרה משהו ממה שהם מציעים רלוונטי עבורך. 
האתר מציע תשובות לשאלות: "מה הוא חשבון לא-פעיל?" ו-"מה הוא חשבון מבוטל?".
חשבון "טרלו" הופך ללא-פעיל לאחר 90 יום בהם לא היתה כניסה לחשבון. החשבון ממשיך להתקיים, וניתן להיכנס אליו שוב בהמשך. כמו כן, הם לא משתמשים באוטומציה למחיקת / הסרת חשבונות לא-פעילים: זו פעולה שנעשית באופן ידני בעקבות פניה אליהם בלבד. 
האתר מציע גם תשובה לשאלה: "למה התמיכה לא יכולה להעניק גישה לחשבונך?". לפי מה שמפורט שם, הם לא יכולים לתת או לשנות גישה לחשבון. הם גם לא יכולים לשנות הגדרות "אדמין" של לוח (board) או מרחב עבודה (Workspaces). 

לא קל ליצור קשר עם התמיכה שלהם כשאין חשבון. שלחתי פנייה דרך האתר שלהם עם שאלות בנוגע למדיניות שלהם במקרה של מות משתמש/ת, אעדכן. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//