כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

מנהלי סיסמאות | Password Managers


מנהלי סיסמאות 

מה זה "מנהל סיסמאות"? 

"מנהל סיסמאות (Password Manager) הוא תוכנה, יישום או אתר אשר מאגד, מנגיש, מייצר ומנהל את סיסמאות המשתמש. בשל המידע הרגיש אשר מאוגד בהם והשימוש היום יומי, שמים מנהלי הסיסמאות דגש גדול בעיקר על אבטחה וזמינות" (ההגדרה מויקיפדיה). 
מבחינתנו, כמשפחה שכולה, "מנהל סיסמאות" הוא - לטוב ולרע - מקום אחד המאגד בתוכו, קרוב לוודאי, את כל שמות המשתמש וכל הסיסמאות של הנפטר/ת. 
אם הטלפון נמצא בידי האויב, יכול להיות שהם יכולים להיכנס אל מנהל הסיסמאות שבמכשיר - מה שאומר שעלולות להיות בידיהם כל הסיסמאות שלו/שלה. 

אל חלק ממנהלי הסיסמאות מתאפשרת גישה רק עם זיהוי/אימות דו-שלבי. הסברים על מה זה והאם ניתן לעקוף את זה יש במדריך הקודם (של אפל Apple בנפרד). 

מצאת טעות / חשבת על משהו שאני לא חשבתי עליו? בבקשה כתבו לי מייל, או שלחו הודעה פרטית בדף הפייסבוק של הבלוג.  


איך אדע אם במכשיר שיש בידיי כרגע נעשה שימוש ב"מנהל סיסמאות"? 
ישנן מספר אפשרויות: 
  1. מראש: לחפש את השם או הלוגו של מנהלי הסיסמאות האפשריים (מפורטים כאן בהמשך, אבל יש עוד. אם את/ה רואה אייקונים שלא מוכרים/ות לך, כדאי לבדוק מה הם בחיפוש ברשת ממכשיר אחר, לפני שאת/ה מקליקה עליהם/ן במכשיר שלו/ה). 
  2. בדיעבד: אם את/ה מתחילה להיכנס לאתר כלשהו, והמכשיר מעלה מעצמו אייקון כלשהו בשדה שבו צריך לכתוב את שם המשתמש / הסיסמה, או מתחיל למלא בעצמו את השדה, להסיק מכך שכנראה יש למכשיר יכולת למלא שמות משתמש וסיסמאות בעצמו, ואז ללכת ולחפש האם אכן יש עליו מנהל סיסמאות. 
  3. באמצעות הדפדפן (Browser): להיכנס לדפדפן/ים המותקן/ים על המכשיר ולבדוק האם שמורות בהם סיסמאות (ההסבר מטה). 
  4. אם יש לך גישה למייל שלו/ה: לחפש את שמות מנהלי הסיסמאות השונים: אם הוא/היא השתמש/ה באחד, קרוב לוודאי שקיבל/ה מהם מתישהו מייל (למשל מייל אוטומטי שנשלח לכל המשתמשים כשיש שינוי במדיניות). ניתן לכתוב את שם מנהל הסיסמאות בחיפוש שתיבת הדואר מציעה, ולראות האם עולות תוצאות. 

מידע שימושי לגבי שמונת מנהלי הסיסמאות הפופולריים ביותר, ע"פ סדר ABC: 

יש גם מנהלי סיסמאות בתוך דפדפני אינטרנט - ההתייחסות אליהם בהמשך.  













ההסברים שלהם באנגלית. 

מהי המדיניות שלהם במקרה של מות משתמש/ת? האם יש איך לקבל מהם גישה / סיסמה? 
אם אין לך איך להיכנס, אין טעם לפנות אליהם: אין להם את סיסמת הכניסה, ולכן אין באפשרותם לתת אותה.
יש להם "ערכה לגישה במקרה חירום" - אבל היא רלוונטית רק במידה והנפטר/ת הכין/ה אותה מראש. אם כן, תוכל/י להשתמש בה על מנת להיכנס, ההסבר אודותיה נמצא כאן
יש להם גם אפשרות שחזור (Recovery) - אבל גם היא פתוחה רק בפני אנשים שהוגדרו מראש כבעלי הרשאות / תפקידים מסויימים.  
בדף ההסבר שלהם "מה לעשות אם שכחת את סיסמת הכניסה לחשבון" הם מציעים מעט אפשרויות לעזרה, אבל אולי במקרה משהו מזה יהיה רלוונטי עבורך. 

נכנסתי - האם יש לי איך לנתק מכשירים נוספים שאולי מחוברים? 
כן: הם מסבירים כאן כיצד לעשות זאת, תחת ההנחיות למקרה של טלפון שאבד / נגנב. 






ההסברים שלהם באנגלית. 

מהי המדיניות שלהם במקרה של מות משתמש/ת? האם יש איך לקבל מהם גישה / סיסמה? 
אם אין לך איך להיכנס, אין טעם לפנות אליהם: אין להם את סיסמת הכניסה, ולכן אין באפשרותם לתת אותה.
יש אפשרות לבעל/ת המנוי למנות מראש אנשי קשר לכניסה במקרה חירום - אבל זה אפשרי רק בתוכניות המשולמות שהם מציעים: אין את זה בתוכנית החינמית. ההסבר נמצא כאן
אפשר לנסות להיעזר בהסבר שלהם "מה לעשות אם שכחתי את סיסמת הכניסה הראשית"? - אולי במקרה משהו מההצעות שלהם יוכל לעזור לך. 
חשוב: אם הסיסמה לא ברשותך, חשוב לנתק את המכשיר מכל חיבור אפשרי לרשת, לפני כל ניסיון כניסה, כפי שמוסבר כאן - זו אמנם עצה שנכתבה למקרה ספציפי, אבל בהחלט ניתן להסיק ממנה גם לגבי המקרה שלך. 

נכנסתי - האם יש לי איך לנתק מכשירים נוספים שאולי מחוברים? 
כן: כאן יש הסבר כיצד. אי אפשר לבחור איזה מכשיר נוסף יישאר מחובר ואיזה ינותק - זה ינתק בבת אחת את כל המכשירים הנוספים המחוברים. 





ההסברים שלהם באנגלית. 

מהי המדיניות שלהם במקרה של מות משתמש/ת? האם יש איך לקבל מהם גישה / סיסמה?
אם אין לך איך להיכנס, אין טעם לפנות אליהם: אין להם את סיסמת הכניסה, ולכן אין באפשרותם לתת אותה.
יש אפשרות לבעל/ת החשבון למנות מראש אנשי קשר לכניסה במקרה חרום - אבל זה רלוונטי, כאמור, רק אם בוצע מראש. כאן יש את סוגי ההרשאות שיכול להיות שקיבלת. 
אם הוא/היא השתמש/ה במנהל הסיסמאות הזה במכשירים נוספים, יכול להיות שהם הוגדרו כ"מכשיר בטוח לשימוש", וזה עשוי להקל על הגישה שלך: ההסבר נמצא כאן
אפשר לנסות להיעזר בהסבר שלהם "שכחתי את סיסמת הכניסה הראשית" - שימו לב לאזהרה שלהם לא להגיע למצב בו את/ה בטעות עושה Reset לחשבון - ובכך מוחק/ת את כל תכולתו. 

נכנסתי - האם יש לי איך לנתק מכשירים נוספים שאולי מחוברים? 
כן: ההסבר כאן








ההסברים שלהם באנגלית, האתר נראה "מוזר" למי שאינו מורגל/ת בכניסה לאתרים הכתובים בקוד פתוח (כמוני). 

מהי המדיניות שלהם במקרה של מות משתמש/ת? האם יש איך לקבל מהם גישה / סיסמה?
אם אין לך איך להיכנס, אין טעם לפנות אליהם: אין להם את סיסמת הכניסה, ולכן אין באפשרותם לתת אותה. כמו כן, זו לא חברה אלא קוד פתוח וחינמי, כך שגם אין למי לפנות. 
הסבר על רכיבי מפתח הכניסה יש כאן
ישנן המלצות ליצור גיבוי של מפתח הכניסה: אם הוא/היא יצר/ה כזו בעבר, אפשר להיעזר במידע שכאן על מנת לנסות ולאתר את הגיבוי. 

נכנסתי - האם יש לי איך לנתק מכשירים נוספים שאולי מחוברים? 
זה משתנה לפי הגירסה (kepassdx / KeePass 1.x / KeePass 2.x  / KeepassXC), לפי פורמט מאגר הנתונים (KDBX 4 או גרסה מוקדמת יותר / KDB) ולפי המכשיר שרוצים לנתק מרחוק, כך שאני רק יכולה להפנות אותך לדף הזה.  










ההסברים שלהם באנגלית.

מהי המדיניות שלהם במקרה של מות משתמש/ת? האם יש איך לקבל מהם גישה / סיסמה?
גם להם אין את הסיסמה כך שהם לא יוכלו לתת לך אותה - אבל, כן יש להם אפשרויות לשחזור הסיסמה (Recovery), כפי שמפורט כאן.
גם כאן, האפשרות לאפשר למישהו/י גישה ב"מקרה חירום" זמינה רק לחברי התוכניות המשולמות, ולא קיימת באופציה החינמית.
את/ה עצמך יכול/ה להיות "איש/אשת קשר בחירום" רק אם גם לך יש חשבון "LastPass" משל עצמך. אם זה המצב, אני משערת שאת/ה כבר יודע/ת על כך, אבל ליתר ביטחון, התזכורת כיצד להיכנס ולפעול (אם מונית לתפקיד מראש), נמצאת כאן

נכנסתי - האם יש לי איך לנתק מכשירים נוספים שאולי מחוברים? 
כן: ההסבר כיצד נמצא כאן






ההסברים שלהם באנגלית.

מהי המדיניות שלהם במקרה של מות משתמש/ת? האם יש איך לקבל מהם גישה / סיסמה?
אם אין לך איך להיכנס, אין טעם לפנות אליהם: אין להם את סיסמת הכניסה, ולכן אין באפשרותם לתת אותה.
יש להם הנחיות "איך ניתן ליצור סיסמת כניסה ראשית חדשה", אבל זה מצריך לפחות מכשיר אחד שכבר מחובר לחשבון. יש להם גם הנחיות "כיצד לשחזר חשבון" הכוללות שלוש אפשרויות לקבלת גישה - אבל הן רלוונטיות רק אם המשתמש/ת בחר/ה באפשרות השחזור הזו מלכתחילה. 
הם מציעים אפשרות ל"יורש/ת סיסמאות" / "איש/אשת קשר במקרה חרום". אם הוגדרת בחשבון שלו/ה כך, כבר קיבלת על כך מייל בעבר. כאן הנחיות הגישה עבורך. 

נכנסתי - האם יש לי איך לנתק מכשירים נוספים שאולי מחוברים? 
כן: כאן יש הנחיות כיצד, למקרה של אובדן מכשיר. 






ההסברים שלהם באנגלית.

מהי המדיניות שלהם במקרה של מות משתמש/ת? האם יש איך לקבל מהם גישה / סיסמה?
אם אין לך איך להיכנס, אין טעם לפנות אליהם: גם להם אין את סיסמת הכניסה, ולכן אין באפשרותם לתת אותה. 
גם כאן, האפשרות לתת למישהו/י גישה במקרה חירום פתוחה רק בפני חברי תוכנית ה"פרימיום" (בתשלום), וגם כאן לאיש/אשת הקשר חייב להיות חשבון "NordPass" משל עצמו/ה. אם הנפטר/ה נתן/ה לך מראש הרשאה כזו, את/ה כנראה כבר יודע/ת. ליתר ביטחון, ההסבר כיצד לדעת אם מונית או לא, נמצא כאן.  
יש להם הנחיות מה לעשות במקרה של "שכחתי את הסיסמה הראשית", ואם תצליח/י למצוא היכן בעל/ת החשבון שמר/ה את קוד השחזור שנתבקש/ה לשמור כשפתח/ה את החשבון, תוכל/י להיכנס. 

נכנסתי - האם יש לי איך לנתק מכשירים נוספים שאולי מחוברים? 
אם זו הגרסה החינמית: רק מכשיר אחד יכול להיות מחובר בכל פעם, אז אין מה לנתק. 
אם זו גרסת הפרימיום (בתשלום): מספר בלתי מוגבל של מכשירים יכול להיות מחובר. בינתיים לא מצאתי איך - אעדכן. 







ההסברים שלהם באנגלית. 

מהי המדיניות שלהם במקרה של מות משתמש/ת? האם יש איך לקבל מהם גישה / סיסמה?
האפשרות לתת למישהו/י גישה במקרה חירום פתוחה רק בפני חברי תוכנית ה"פרימיום" (בתשלום). תוכל/י להיות "איש/אשת הקשר" בחרום רק אם יש לך חשבון RoboForm משל עצמך - אבל זה יכול להיות גם חשבון חינמי, זה לא חייב להיות חשבון בתשלום. הם מציעים מעט אפשרויות במקרה של "שכחתי את הסיסמה הראשית - מה ניתן לעשות?" - אבל אולי אחת מהן במקרה תהיה רלוונטית עבורך. הן נמצאות כאן. - שימו לב לאזהרה שלהם לא להגיע למצב בו את/ה בטעות עושה Reset לחשבון - ובכך מוחק/ת את כל תכולתו.

נכנסתי - האם יש לי איך לנתק מכשירים נוספים שאולי מחוברים?
כן: כאן יש הנחיות כיצד, למקרה של אובדן מכשיר. 



מנהלי סיסמאות כחלק מהדפדפן: 


דפדפנים מאפשרים ניהול סיסמאות כחלק משירותיהם. אמנם לא כל מי שמשתמש/ת בדפדפן מסוים בהכרח גם משתמש/ת בניהול הסיסמאות שהוא מציע, אבל כדאי לבדוק. 
לפעמים הדפדפן "יודע" את הסיסמאות רק למכשיר מסוים, ולפעמים, אם למשתמש/ת יש חשבון בדפדפן, ניתן להיכנס לסיסמאות מכל מכשיר (אחרי התחברות לחשבון). 


מידע שימושי לגבי חמשת הדפדפנים הנפוצים בישראל, ע"פ סדר ABC: 













"כרום" הוא של חברת גוגל (Google). ההסברים שלהם בעברית.  

ניהול סיסמאות כחלק מהדפדפן:
הסבר כללי על השירות נמצא כאן (הקליק/י על "למידע נוסף"), הסבר כיצד לגשת לניהול הסיסמאות בטלפון נייד וטבלט אנדרואיד (= לא אפל) נמצא כאן, ובמחשב, כאן
אם אין לך גישה למכשיר כלשהו (טלפון / טבלט / מחשב) שעליו הותקן הדפדפן, ניתן להיכנס לאתר גוגל מכל מכשיר ולהתחבר משם לחשבון - אם יש לך איך (יש הסבר במדריך הקודם שכתבתי). אם הוא/היא השתמשו באפשרות שכרום מציע, תוכל/י לראות את הסיסמאות שם. 

האם יש לי איך לנתק את הדפדפן ממכשיר/ים אחר/ים, מרחוק? 
כן: ההסבר כיצד לעשות זאת נמצא כאן
זהירות: זה ינתק אותך גם מהמכשיר שאת/ה נמצא/ת איתו כרגע - אם הוא מחובר לחשבון - אז כדאי קודם לוודא שיש לך איך להיכנס אליו. 














"אדג'" הוא של חברת מיקרוסופט (Microsoft). ההסברים שלהם בעברית. 

ניהול סיסמאות כחלק מהדפדפן:
הסיסמאות יכולות להיות שמורות על כל המכשירים בהם הוא/היא עשו שימוש בדפדפן זה, ואם הם השתמשו באפשרות הזו - הסיסמאות מסונכרנות בכל המכשירים, אבל ניהול הסיסמאות אפשרי רק ממחשב, אם הבנתי נכון (יש בלינק הזה הסבר כיצד כן ניתן להגיע לניהול הסיסמאות גם מאנדרואיד, אבל היא גם מסורבלת וגם תלויית מכשיר וגרסה). 
הסבר כיצד לגשת לניהול הסיסמאות בדפדפן במחשב יש כאן.  
אם אין לך גישה למכשיר כלשהו (טלפון / טבלט / מחשב) שעליו הותקן הדפדפן, ניתן להיכנס לאתר מיקרוסופט מכל מחשב ולהתחבר משם לחשבון - אם יש לך איך.
אם אין לך את סיסמת הכניסה לחשבון או מכשיר שכבר מחובר לחשבון, אפשר לנסות להיעזר בהסבר שלהם לגבי איפוס סיסמה שנשכחה
אמנם ניהול הסיסמאות יתאפשר רק ממחשב, אבל אם המכשירים מסונכרנים, ואם הוא/היא השתמשו בשירות הזה, מנהל הסיסמאות ישלים אותן גם בטלפון / טבלט. 

האם יש לי איך לנתק את הדפדפן ממכשיר/ים אחר/ים, מרחוק? 
מיקרוסופט לא מציעה אפשרות לנתק רק מכשיר אחד: כשמנתקים, זה מנתק את כל המכשירים - כולל זה שאת/ה משתמש/ת בו כרגע. לכן, חשוב לוודא שכבר יש לך איך להיכנס לחשבון מחדש, לפני פעולת הניתוק. ההסבר כיצד לנתק את כל המכשירים המחוברים לחשבון נמצא כאן
אפשרות נוספת: שינוי הסיסמה בחשבון מיקרוסופט תביא לאותה תוצאה - כל המכשירים המחוברים לחשבון, ינותקו (כולל זה שבידיך), כי יתבקשו לתת את הסיסמה החדשה. 









"פיירפוקס" הוא של חברת "מוזילה" (Mozilla). ההסברים שלהם באנגלית. 

ניהול סיסמאות כחלק מהדפדפן:
הסבר כללי ומקיף על השירות נמצא כאן, הסבר כיצד לגשת לניהול הסיסמאות בטלפון נייד וטבלט אנדרואיד (= לא אפל) נמצא כאן, ובמחשב, כאן

האם יש לי איך לנתק את הדפדפן ממכשיר/ים אחר/ים, מרחוק? 
כן: ההסבר כיצד לעשות זאת נמצא כאן














"ספארי" הוא של חברת "אפל" (Apple) ונמצא בשימוש רק על מכשירי אפל. ההסברים שלהם בעברית. 

ניהול סיסמאות כחלק מהדפדפן:
יש לאפל שירות ששמו "צרור מפתחות" (Keychain) שכולל גם שמירת סיסמאות. הסבר כיצד ניתן למצוא את הסיסמאות באייפון / אייפד יש כאן, ובמחשב (מק) כאן
כדי להיכנס לניהול הסיסמאות יש צורך ב"אפל איידי" (Apple ID): הסבר לגביו יש במדריך הקודם שכתבתי. 

האם יש לי איך לנתק את הדפדפן ממכשיר/ים אחר/ים, מרחוק? 
ניתק לנתק מרחוק את המכשיר כולו, וזה ינתק גם את "ספארי". ההסבר כיצד לעשות זאת נמצא (באנגלית) כאן














"דפדפן האינטרנט סמסונג" הוא של חברת סמסונג. ההסברים שלהם באנגלית. 

ניהול סיסמאות כחלק מהדפדפן:
הם מציעים שירות ניהול סיסמאות ששמו "סמסונג פס" (Samsung Pass). הדפדפן מותקן על טלפונים וטבלטים בלבד, אבל ניתן להיכנס אליו גם מהרשת, באמצעות כניסה לחשבון סמסונג. 
השימוש ב"סמסונג פס" מחייב כניסה לחשבון הסמסונג של המשתמש/ת: בהנחה שאין לך את הפרטים האלו, ניתן לנסות להיעזר ב"איך ליצור סיסמה חדשה (מחוץ לחשבון)?" בתמיכה שלהם. יש צורך בגישה למייל / מספר הטלפון (גם אם אין בידיך את המכשיר, ניתן להעביר את המספר לסים אחר / לקנות סים חדש עם אותו המספר. הסבר לגבי סים ומספרי טלפון יש במדריך הקודם שכתבתי, תחת "ווטסאפ" ו"טלגרם"). 
"סמסונג פס" מבוסס זיהוי/אימות ביומטרי: על מנת להשתמש בו, יש זיהוי טביעת אצבע / אישון. אני מצרה על כך כי כל פגישה עם בקשה כזו משמעה כאב נוסף. 

האם יש לי איך לנתק את הדפדפן ממכשיר/ים אחר/ים, מרחוק? 
לא מצאתי התייחסות לכך. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//