כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שבת, 13 ביולי 2013

תוצאות הסקר "מה נשאיר אחרינו?" - חלק 4: מהי הגישה שלי | נשים לעומת גברים

עדכון 30/11/14: תוצאות הסקר זמינות מעתה גם ב-pdf שכאן

הניסוח של אחת מהשאלות שנשאלה בסקר התבסס על תגובות מהשטח: זה צילומסך מפייסבוק של תגובות שקיבלתי:




"אני לא מסכימה עם זה שנותנים את הסיסמה למשפחה. אני לא הייתי רוצה שיכנסו לי לאימייל או לכל תיבה אחרת ששייכת לי, גם לא אחרי מותי. זה שאני מתה לא אומר שאנשים רשאים לחטט בחיי הפרטיים... אני נגד זה שיכנסו לי לאימייל הפרטי. אז מה אם אני מתה? (טפו!) זה עדיין לא סיבה. אימייל זה משהו מאוד פרטי ולאף אחד אין רשות להיכנס לשם. משפחות לא צריכות להשתלט על החיים של הקרוב המת שלהן".

בעקבות זה נשאלה השאלה הבאה: 


"מה הגישה שלך לנושא?"


האם הגישה שלך היא "זה שאני מת/ה לא אומר שאני מוכן/ה שייכנסו למה שהשארתי אחרי - גם לא ההורים או הילדים או בן/ת הזוג שלי"? 


רוב האנשים - % 49 – לא מסכימים עם הגישה של אותה גולשת. 

האופציה הנוספת שהצענו בתשובה לשאלה "מה הגישה שלך לנושא?" היתה "אם חס וחלילה יקרה לי משהו, למה שההורים או הילדים או בן/ת הזוג שלי יצטרכו, בנוסף לכל, גם להתמודד עם חוסר גישה למחשב שלי או לתכנים שהעליתי לרשת?"



 % 55 אחוזים מסכימים שזה מתאר בצורה מדויקת יותר את הגישה שלהם. 

מתוך ה-457 איש שענו על השאלות הספציפיות האלו, היו 117 אנשים שהיה להם גם מה להוסיף בכתיבה חופשית, בנוסף לכך שהם בחרו האם הם מסכימים לגישות אלו. הנה מגוון דוגמאות: 

" זו בעיה / זו לא בעיה" 




"יש מקרים יוצאי דופן"




"יש זכות לפרטיות" 




"יש השלכות על בני המשפחה" 





ו - סוף סוף הנה מישהו מדבר על זה במפורש: פורנו




אני יודעת שיש תהיות בנושא, ולכן פילחתי את התשובות לשתי השאלות היסטוריית גלישה והיסטוריית חיפושים לפי מי שסימן כשענה על הסקר שהוא גבר, ומי שסימנה שהיא אישה: 

גברים בלבד – מוכנוּת לתת גישה לבן או בת הזוג: 



נשים בלבד - מוכנוּת לתת גישה לבן או בת הזוג:



אנחנו רואים שגברים מוכנים % 43, ונשים מוכנות % 54 – % 56. 

גברים בלבד – מוכנוּת לתת גישה להוריהם:



בין % 69 – % 71 לא מוכנים שתהיה גישה. 

ונשים – מוכנוּת לתת לגישה להוריהן: 


גם לא מוכנות, אבל % 55. 

גברים – מוכנוּת שתהיה גישה לילדיהם: 




לא: % 64 – % 65 . 

נשים – מוכנוּת שתהיה גישה לילדיהן: 


גם לא, אבל פחות - % 50 – % 52. 

אולי יש אנשים שחשבו שההבדלים בין גברים לנשים יהיו מובהקים יותר . 

נמשיך עם התשובות לשאלה "אז מה הגישה שלך?

"יש לי פיתרון" 





"בנימה אישית"







המשך התוצאות בחלק החמישי והאחרון, שעוסק בקטינים - ובסיכום. 
החלקים הקודמים:
החלק השלישי, שעוסק במוכנוּת לתת וברצון לקבל. 

החלק השני, שעוסק בברירת המחדל. 
החלק הראשון, שעוסק בהקדמה ובנתונים הדמוגרפיים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//