כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום רביעי, 9 בספטמבר 2015

האפשרות למנות איש/אשת קשר למורשת הדיגיטלית בפייסבוק הגיעה לישראל

בפברואר, כשפייסבוק הציגו לראשונה את האפשרות החדשה שלהם למנות איש/אשת קשר למורשת הדיגיטלית שלנו בפייסבוק, כתבתי על כך את הפוסט: פייסבוק מציעה שירות חדש: מינוי איש/אשת קשר למורשת הדיגיטלית והשתמשתי בצילומי המסך הרשמיים שפייסבוק הוציאה בהודעה לעיתונות. היום, אני שמחה לעדכן שהאפשרות הזו הגיעה גם לישראל (לאחר שבאפריל הגיעה לקנדה, במאי לאוסטרליה, ניו-זילנד ויפן, ביולי לבריטניה ובאוגוסט לסקנדינביה, ואמורה להגיע במוקדם או במאוחר לכל העולם) ואני יכולה להשתמש בצילומי מסך תוצרת בית ובעברית: 

אז איך מגדירים? הולכים להגדרות אבטחה (Security Settings) ורואים שמופיעה שם אפשרות חדשה - "איש קשר לענייני הנצחה" (Legacy Contact) (ומעניין לראות את הבחירה התרגומית שלהם: לא מורשת דיגיטלית אלא הנצחה):  


לוחצים על עריכה (Edit) ונפתחת אפשרות להוסיף אחד מחברי/ות הפייסבוק שלך כמורשה (אפשר להסיר אותו/ה בהמשך ולבחור מישהו/י אחר/ת במקומו/ה): 


אחרי הבחירה בו/ה, בוחרים האם הוא/היא יקבלו הרשאה לארכיון הנתונים (Data Archive Permission) על ידי סימון או אי סימון של התיבה הרלוונטית: 


לאחר הבחירה, תעלה אפשרות לשלוח הודעה למי שבחרת וליידע אותו/ה בכך שהוא/היא נבחרו לתפקיד. אם לא תשלח/י את ההודעה, מי שבחרת לא ידע - עד הרגע שבו מישהו/י ידווח על מותך, הפרופיל יונצח, ואיש/אשת הקשר שבחרת יקבל הודעה מפייסבוק שהוא/היא נכנס/ת לתפקיד. כך ההודעה נראית מהצד שלך כשולח/ת (יש אפשרות לערוך את הטקסט לפני המשלוח): 


וכך היא נראית מהצד של המקבל/ת (אם בחרת לשלוח הודעה כזו, כאמור - זו לא חובה): 



הפיתרון הזה אינו אידיאלי, אבל הוא בהחלט צעד חשוב בכיוון הנכון: בין אם אתם רוצים שהארכיון שלכם יועבר הלאה לאיש/אשת הקשר או לא, בין אם אתם רוצים שהחשבון שלכם יימחק לאחר מותכם או לא - זו ההזדמנות שלכם להביע את רצונכם.
שימו לב: זה בלתי הפיך. אם בחרתם שהחשבון יימחק, לאחר מותכם זה מה שיקרה. אם בחרתם שהארכיון לא יועבר הלאה, לאנשים הקרובים אליכם לא יהיו את כל התמונות שלכם מכל השנים האחרונות, למשל. אם זו אכן הבחירה המודעת שלכם היא לגיטימית ויש לכבד אותה, כמובן, אבל אני ממליצה לקבל את ההחלטות האלו רק לאחר שההשלכות שלהן ברורות לכם, וכתבתי על כך בפרוטרוט בפוסט: 
פייסבוק מציעה שירות חדש: מינוי איש/אשת קשר למורשת הדיגיטלית

מרגישים שהלכתם לאיבוד? אתם לא לבד. פייסבוק הוא עולם ומלואו גם בכל מה שקשור למוות, ולכן כתבתי פוסט שלם שרק מוקדש לנושא: פייסבוק ומוות - סדר בבלגן

6 תגובות:

  1. עוד שאלות שעלו לי מאז הפוסט המקורי.
    - כרגע פייסבוק מאפשרים לבחור רק אדם אחד - האם זה בכוונה? למה לא יותר, בעצם?
    - אם פרופיל הפייסבוק של האדם בו בחרתי כאיש קשר נחסם או נסגר האם אקבל על כך הודעה?

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי השאלה הראשונה: כן, פייסבוק בכוונה מאפשרת לבחור רק אדם אחד בכל פעם - אבל אתה יכול להסיר אותו ולמנות אחר במקומו ככל שמערכות היחסים בחייך מתעדכנות. לא שאלתי אותם לגבי זה אבל אני מניחה שזה כדי שלא ליצור בעיות: אם נגיד לשני אנשים היו הרשאות להיות האיש/אשת קשר שלך, ושניהם היו רוצים לכתוב הודעה ולנעוץ אותה בפרופיל שלך, וטכנית אפשר לנעוץ רק הודעה אחת בכל פעם - מה עושים אז? אני מניחה שהם רוצים למזער תסבוכות אפשריות ולכן מאפשרים למנות רק אדם אחד בכל פעם.
      לגבי השאלה השנייה, אני לא יודעת. אני חושבת שהפיצ'ר הזה קיים זמן כל כך קצר שעוד לא הספיקו להיתקל בשאלה בפועל...

      מחק
  2. האפשרות הגיעה לישראל או לגרסה בעברית?

    השבמחק
    תשובות
    1. לישראל, ובעברית.

      זה היה קיים באנגלית מההתחלה אבל לא היה זמין בכל המדינות דוברות האנגלית, אלא רק בארה"ב.

      יש בתחילת הפוסט הקודם בסדרה את הפירוט. נכון לעכשיו לפי מיטב ידיעתי:
      פברואר - ארה"ב
      אפריל - קנדה
      מאי - אוסטרליה, ניו-זילנד ויפן
      יולי - אנגליה
      אוגוסט - סקנדינביה (לפחות אני יודעת בוודאות על דנמרק ופינלנד אז מניחה שזה כולן)
      ספטמבר ישראל

      מחק
    2. אז כמעט כל הישראלים שגולשים באנגלית (מלבד מיעוט שגולש באנגלית אך לא אנגלית ארה"ב) קיבלו את זה כבר במקביל לאמריקאים?

      מחק
    3. לא.
      כפי שהסברתי, זה לא הולך לפי שפה, זה הולך לפי מיקום גיאוגרפי.

      קנדה, אוסטרליה, ניו-זילנד ובריטניה, שהן דוברות אנגלית, לא קיבלו את זה במקביל לארצות הברית - הן קיבלו את זה בהמשך, כשזה הגיע למדינה שלהם.

      הנה לינק על כך שזה הגיע לקנדה:
      http://business.financialpost.com/fp-tech-desk/personal-tech/facebook-inc-rolls-out-legacy-contact-feature-in-canada

      והנה לינק על כך שזה הגיע לאנגליה:
      http://www.telegraph.co.uk/technology/facebook/11764955/Facebook-lets-users-appoint-heir-to-manage-account-when-they-die.html

      זה לא תלוי שפה, זה תלוי מיקום גיאוגרפי.

      בישראל זה הפך להיות זמין גם בעברית, אבל זה לא היה זמין לפני כן לישראלים שהפייסבוק שלהם באנגלית, עד שזה לא הגיע לארץ באופן כולל.

      מחק

//