בשנה האחרונה הבחנתי שבישראל פועלים פרויקטים רבים – לא פחות מ-20 אתרים ואפליקציות - הנוגעים במוות הדיגיטלי מהיבטיו השונים, ומרביתם הגיעו לתחום בעקבות חוויה אישית. כשפניתי אליהם הופתעתי: התברר שרובם לא שמעו זה על זה ולא ידעו שהיוזמה החדשנית שלהם היא חלק מסצנה גדולה כל כך, חלק מענף טכנולוגי וחברתי חדש וצומח, שעוד לא נחשף בארץ ככזה.
אני שמחה להציג בפניכם – ובפניהם – לראשונה את הסצינה המקומית בתחום. זו יוזמה שלי, בשיתוף פעולה עם "גיקטיים": ערכתי סקירה רוחבית הכוללת עשרה פרוייקטים ישראליים.
ארבעה אתרים נוספים נמצאים בשלבי ארגון מחדש והעדיפו לא לקחת בה חלק:
ארבעה אתרים נוספים נמצאים בשלבי ארגון מחדש והעדיפו לא לקחת בה חלק:
- www.spotondeath.com
- www.sympathy4u.com } של בית-הלוויות "עלי שלכת"
- www.memorialine.com
- http://dorot.memorialine.com/ } של יוסי פולק, בניהולה של אורית אבלסון
שלושה אנשים עובדים על שלושה אתרים נוספים בתחום, שטרם עלו - אחד מהם בעקבות מות אמה של היזמית - וגם הם לא מכירים כמעט אף אחד מהפרוייקטים הישראליים הקיימים בתחום.
שלושה אתרים נוספים בחרו לא להגיב להצעתי לקחת חלק בסקירה:
- infibond.com של יורם קראוס, רשת חברתית בדגש על זיכרון והנצחה – או לפחות זה מה שידעתי שהיא אמורה להיות. כיום נראה ששמים בה דגש יותר על החיים ופחות על המתים;
- legalup.me של ענבל באומר שרצתה שתהיה באתר גם זווית של צוואות דיגיטליות – לא יודעת האם זה אכן יושם בפועל;
- olamim.co.il של יונתן ישראל, פלטפורמה ליצירת אתרי הנצחה.
ואפילו לא כללתי הפעם את האתר "אבלים" או חברות המציעות ברקוד QR על מצבות.
אני סקרנית לראות אילו יוזמות נוספות יעלו בתחום הזה בעולם בכלל ובישראל בפרט. מכירים פרוייקטים רלוונטיים נוספים? אשמח לשמוע עליהם! death.in.digital.era@gmail.com.
עדכונים:
- ifidie המוזכרת בהמשך הפסיקה פעילות בתחילת 2016.
- Docady המוזכרת בהמשך נסגרה ביולי 2016.
- Memontage של טובית נייזר ונועה זהבי רז עלה בספטמבר 2016.
- Vivala.me של איתי ברק, טל ולריולה, אברהם ברק וגרגוג'י סטפזניאק עלה במרץ 2017.
CAPSOOLE
עלייה לאוויר: 2013
מייסדים: איילת הירשפלד ומיקי ברגמן, חברי ילדות. ההנהלה בארה"ב, הפיתוח בישראל.
כספים: בבעלות ומימון פרטי. סיבוב א' של גיוס כספים בקרוב. מודל עסקי מבוסס מנויים.
קהל היעד: אנשים פרטיים ומוסדות פיננסיים שיציעו את השירות כחלק מחבילת השירות שלהם.
משתמשים רשומים: כ-500
שירות שמאפשר לגולש לקבוע מראש אילו פעולות יתבצעו אחרי מותו בחשבונותיו ברשת: מהעברת כספים וביטול מינויים, עד שליחת הודעות שנכתבו מראש והעברת השליטה בחשבונות לאדם אחר. Capsoole נוצר בסיעור מוחות של המייסדים על ההשפעה של מוות של מישהו על יקיריו ועל המורשת הדיגיטלית שלו, בעקבות חוויות ואתגרים מצערים שמיקי חווה אישית לאחר טרגדיה משפחתית.
איך השירות שלכם עוזר בניהול העקבות הדיגיטליים?
איילת הירשפלד: "כיום, הפתרון היחיד שזמין הוא לסמוך על צד שלישי כמו חבר, קרוב משפחה או עו"ד נאמן, שיבצע במידע האישי את רצונו של האדם. יש בזה חסרונות, לדוגמה הצורך לעדכן את הצד השלישי בכל פעם שמחליפים סיסמה. למוסדות פיננסיים זה חשוב, כי כשאדם הופך למוגבל או נכה או ב-30 הימים הראשונים לאחר מותו, הנכסים שלו הכי פגיעים להונאה. הפתרון שלנו ישלח מיידית התראה למוסד הפיננסי על מצב הלקוח, כך שיוכלו למנוע גניבה בזמן רגיש זה. ללא הפתרון של Capsoole, זה היה לוקח לפחות חודשיים".
מה מייחד אתכם מהפרויקטים האחרים בתחום?
מיקי ברגמן: "אנחנו החברה היחידה שמאפשרת יישום אוטומטי של תוכנית פעולה קבועה מראש של אדם, במקרה חירום, ללא שיתוף מידע רגיש עם אנשים אחרים או העמסת עול מיותר על אנשים קרובים. פתרון ההפעלה המושהית נותן מענה למחסומים הטכניים והמשפטיים של העברת בעלות מלאה של הישות הדיגיטלית הלאה. אנחנו גם השירות היחיד שמאפשר התראה אוטומטית של מצבו של אדם באירוע חירום".
מה היעדים שלכם לעתיד?
"היינו רוצים שהפתרון שלנו יתרחב למספר תחומים, מכלכלה עד מדיה חברתית, בריאות, נסיעות, ידע מוסדי של חברות וכו'".
בונוס לקוראי הבלוג
"אנחנו מאמינים שלאנשים יש את הזכות לבעלות מלאה על הישות הדיגיטלית שלהם ואנחנו רוצים ש-Capsoole תספק לאנשים את היכולת לעשות זאת. הדרך ארוכה ומפותלת: זה דורש מסגרת משפטית כי כרגע ספקי החשבונות הדיגיטליים תובעים בעלות על תוכן המשתמשים וזה דורש יכולת טכנית לממש זכויות כאלו.
אנחנו מציעים שירותים למוסדות פיננסיים, כמו "הגן על ה-PayPal שלי", ששולח התראות מיידיות ל-PayPal במקרה חירום כדי להגן על חשבון האדם מגניבה.
בזמן שהנכסים שלנו מקבלים צורה דיגיטלית (ספרים, מוסיקה, תמונות, מסמכים וכו') אנשים מבינים שהם היו רוצים לעשות משהו עם הנכסים האלה, ובעוד שמדיה חברתית משתלטת על איך שאנחנו מתקשרים עם אנשים, אנחנו מבינים שזו גם המורשת שלנו".
Docady
עדכון: נסגרה ביולי 2016
בונוס לקוראי הבלוג
E-Z-Safe
עלייה לאוויר: 2011
כספים: מימון עצמי
קהל היעד: הציבור הרחב
משתמשים רשומים: לא נמסר
כספת וירטואלית: שירות גיבוי מאובטח לשמירת קבצים חשובים ואפשרות להעברתם הלאה אחרי המוות למוטבים לפי בחירת המשתמש. E-Z-Safe נוצרה בעקבות צורך של קולגות לנגישות לסיסמאות לאחר מוות.
מה מבדל את השירות שלכם?
גיל ארבל, ע. מנכ"ל: "לא מאמין שיש בידול חוץ מאולי מהתייחסות מקומית בעברית, כל המיקרו-קוסמוס של הנישה הזאת מציע כמעט אותו דבר, מי יותר טוב מי פחות. תחום הכספות הדיגיטליות נמצא בקיפאון יחסי מאז שגוגל הכניסה את מודל "מתג המוות" (האפשרות לניהול חשבון לא פעיל, ו.ש.) כחלק מהגדרות החשבון הבסיסיות".
אז למה E-Z Safe נחוצים?
"עדיין לא נבנה מערך רגולטורי שמסדיר את נושא המוות הדיגיטלי בקשר בין המשתמש לפלטפורמות האינטרנטיות השונות. החברות הפועלות למטרות רווח לא בהכרח מייצגות את מערך האינטרסים של המשתמש או מורשתו. כספת דיגיטלית מסירה את החשש מאיבוד שליטה על נכסיך אחרי מותך".
ifidie
באדיבות if i die
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
LifeVU
עלייה לאוויר: 2014
מייסדים: שלמה סילברסטון, אלעזר כהן ודברה אייזנברג. הנהלה בירושלים, שיווק בארה"ב.
כספים: לאחר שלב של מימון עצמי החברה גייסה השקעה ממשקיע "angel". מודל עסקי מבוסס מנויים.
קהל היעד: בתי-לוויות ובתי אבות, בעיקר בארצות הברית
משתמשים רשומים: לא נמסר
לייפוויו מציעה לבתי לוויות חבילה הכוללת בניית פרופילים עבור לקוחותיהם ושימוש בהם במשך טקס הלוויה. החברים והמשפחה מוזמנים להעלות לפרופיל תנחומים, סיפורים ותמונות מכל מכשיר נייד ובונים בזמן אמת את המצגת המוצגת לעיניהם בעת טקס הלוויה. כל פרופיל מקבל לינק לפיצ'ר במערכת המקבץ את כל הפעילות בפרופיל לפרזנטציה מתעדכנת, אותה בית הלוויות מקרין על מסכים/מקרנים בזמן-אמת. מכיוון שזה אונליין המשפחה והאבלים יכולים "לקחת" את הפרופיל ולהקרין אותו בבית, בטקס משפחתי וכדומה, והוא גם משמש כאלבום דיגיטלי מעודכן.
על איזה בעיות השירות עונה?
שלמה סילברסטון: "השירות נותן מענה לחוסר היכולת של הרשתות החברתיות להתמודד עם קשרים חברתיים בין אנשים לאחר מוות של אדם אהוב. מענה נוסף הוא כלפי השוּק: מנהלי בתי לוויות רואים לאורך זמן את נטישת הדור הנוכחי ואת ההפסד הכספי הכרוך בכך ומאמינים כי לאחר הכנסת אלמנטים דיגיטליים חדשניים - כמו רשת חברתית ייעודית - הדור הצעיר והטכנולוגי יחזור לפקוד אותם".
מה מייחד את השירות שלכם?
"מטרת העל היא לאגד בפלטפורמה אחידה רשת חברתית ייעודית שתרוץ בכל בית לוויות. אחידות זו תיתן מענה לבלבול הקיים בקרב המשפחה והחברים של נפטרים היכן בדיוק לשלוח תנחומים: האם דרך אתר כללי של הספדים? האם דרך האתר של בית הלוויות? האם יש לו אתר? האם האתר שלו מותאם למובייל? האם האתר מאפשר לשלוח תנחומים? איזה תנחומים הוא מאפשר לשלוח – טקסט? תמונה? משהו נוסף? האם מישהו יראה ששלחתי? עם לייפוויו, כל פעילות שמתבצעת בפרופיל מופיעה לא רק מיידית על המסכים בבית הלוויות אלא גם בפייסבוק של חבריו של מי שהעלה כרגע לפרופיל תמונה, תנחומים, זיכרון וכו', וכך מאפשרת גם השתתפות של מעגל החברים והמשפחה המורחב - כולל אלו שאינם נמצאים בטקס עצמו מסיבות שונות - וגם את פרסום שמו של בית לוויות זה והחדשנות שהוא מציע".
מה היעדים שלכם לעתיד?
"פיתוח רשת חברתית להנצחת חיות מחמד אהובות".
בונוס לקוראי הבלוג
"אנחנו פועלים בשוק הזה דווקא מתוך רצון ליצור משהו חדש שמקשר בין תקופת החיים לבין התקופה שאחרי החיים.
למרות שנהוג לחשוב, ובדרך כלל די בצדק, שהשוק הזה מפגר הרבה מאחור ביחס לשווקים אחרים, אנו רואים ניסיון כן ואמיתי מצד מנהלי בתי לוויות "ליישר קו" עם אורח החיים של המאה ה-21.
יש כאן כוונה לשינוי תפיסתי של אינטראקציה עולמית בזמן טקסי לוויה ובמשך כל הזמן שלאחר המוות. לא עוד צורך בשידור יקר ורב משאבים של הטקסים האלו מבית הלוויות החוצה, אלא הבאת החוץ, החברים, המשפחה, המעגל הרחוק, אלו שלא יכלו להשתתף – פנימה, אל תוך הטקס, אל תוך בית הלוויות, לעיני המשפחה והמתאבלים. לא עוד הפיכת דפי פייסבוק לעמודי הנצחה, דבר הגורם לאי-נעימויות רבות, אלא הנגשת רשת חברתית ייעודית המיועדת לאוהביו ומכיריו של המת לתקופת החיים שלאחר מותו".
Memories.com
עלייה לאוויר: 2014
מייסדים: מאיר ואסי אוחנה, אחים תאומים. ניהול ופיתוח בפתח תקווה, עיצוב בלונדון, ניהול, שיווק והשקעה בארה"ב.
כספים: מימון עצמי
קהל היעד: הציבור הרחב
משתמשים רשומים: כ-2,500
לפני כחמש שנים, כשאסי ומאיר חיו בארה"ב, הם הגיעו לארץ לביקור אצל משפחתו של חבר טוב שנהרג. אמו של החבר התרגשה לראות על שומר המסך בטלפון הנייד של מאיר תמונה של בנה שמעולם לא ראתה קודם לכן וביקשה שישלח לה עותק שלה. אז הבינו האחים שכשאדם מת כיום יש הרבה תמונות, קטעי וידאו וסיפורים שמפוזרים בין המכרים שלו ושכדאי להקים אתר שירכז את כל המידע הרב והיקר הזה במקום אחד שבו כולם יוכלו לבקר ולראות את התוכן, והקימו את Memories.com.
איך האתר שלכם עוזר להנצחה?
מאיר אוחנה: "האתר מאפשר לאסוף זכרונות ממי שהכירו את המנוח מבלי ליצור איתם קשר ישיר, לשלוט על התוכן הרב שנאסף ולהחליט מה מהתוכן הזה יפורסם ומה לא - אפשר להחליט בנפרד לגבי פרטיות או שיתוף כל אלבום, תמונה, וידאו או סיפור. האתר גם משמש כרשת חברתית המאפשרת הנצחה באופן שהוא בו זמנית משותף ופרטי".
מה היעדים שלכם לעתיד?
"לראות את האתר כפלטפורמה העיקרית בעולם להנצחה ושימור זיכרונות".
בונוס לקוראי הבלוג
"בנוסף לכך שהאתר מיועד לכל מי שרוצה להנציח את יקיריו אנחנו גם עובדים על פיתוח המאפשר לאנשים לשמר את זיכרונותיהם בעודם בחיים.
יש פה שינוי תפיסתי בעובדה שכיום כמעט כולנו לא מכירים בכלל מי היו הסבים והסבתות שלנו והדור שלפניהם. בעתיד נוכל להיכנס לאלבומי הזיכרון של השורשים שלנו, להכיר מהיכן באנו וכך להבין טוב יותר את המקורות שלנו.
האתר נבנה בנימה אופטימית תוך חשיבה כי החיים ממשיכים ולמרות הכאב עלינו להמשיך את החיים וליהנות מהם".
MyHeritage, BillionGraves
עלייה לאוויר: MyHeritage 2005, BillionGraves 2011.
מייסד: MyHeritage: גלעד יפת. מטה בישראל ומשרדים נוספים בארה"ב. מעל 200 עובדים, בכל העולם. פועלים בשיתוף פעולה עם BillionGraves אך לא רכשו אותם.
כספים: MyHeritage גייסה 49 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים וקרנות הון סיכון.
משתמשים רשומים: ב-MyHeritage 80 מיליון
קהל היעד: הציבור הרחב
הפרוייקט BillionGraves הפועל בשיתוף פעולה עם אתר אילנות היוחסין MyHeritage יוצר ארכיון דיגיטלי של מצבות בבתי קברות בכל העולם: גולשים מצלמים את המצבה באמצעות אפליקציה והתמונה עולה לאתר לרבות ציון אוטומטי של מיקום הצילום. מתנדבים מתמללים את הטקסט על אבן המצבה.
מה מייחד את השירות שלכם?
אהרון גודפרי, מנהל שיווק MyHeritage: "יצרנו כלי שיתופי וגלובלי שמאפשר לשמר את הסיפור המשפחתי על ידי איגוד מידע על היסטוריית המשפחה ממקורות שונים. אנחנו עוזרים לאנשים לגלות יותר על ההיסטוריה המשפחתית שלהם".
מה מבדל אתכם מהאחרים?
BillionGraves: "טכנולוגיה מתקדמת (ממתינה לאישור פטנט) הכוללת תמיכה ב-25 שפות ומערכת שמאפשרת להתמודד עם תאריכים גריגוריאנים, עבריים ויוליאניים, ואיתור מיקום המצבה ב-GPS".
בונוס לקוראי הבלוג
"ב-MyHeritage אנחנו רוצים לבנות מאגר מידע עשיר ורחב עד כדי כך שהוא יאפשר לכל מי שמתעניין בכך לגלות, לשתף ולשמר את ההיסטוריה המשפחתית שלו ואת הרגעים המשפחתיים המשמעותיים שלו ועל ידי כך לעזור לאנשים להבין מי הם וליצור תחושת שייכות.
כתוצאה מכך יש באפשרותנו גם להשתמש במידע שלנו לטובת הכלל, כמו למשל לאיתור יורשים לנכסים שנבזזו על ידי הנאצים".
נשמה
www.neshama.info > עברו ל-http://www.neshama.net/ במרץ 2017
עלייה לאוויר: 2013
מייסדת: שלי פורמן אסא, משרד ביתי.
כספים: מימון פרטי. מודל עסקי ייבדק בהמשך, לאחר שהאתר יעלה בגרסתו הבאה.
קהל היעד: הציבור הרחב
משתמשים רשומים: כ-1,000
לפני כארבע שנים חברות של שלי הגיעו לביקור חד פעמי בישראל מרחבי אירופה. מתוך עשרת ימי הטיול בארץ הקדישו יום שלם למציאת מצבה של סבתה של אחת מהן (סבתא שהיא מעולם לא הכירה) בבית עלמין בירושלים ואחרי שראו את מצב המצבה, הקדישו יום נוסף כדי לטפל במצבה. חוויה זו האירה את עיניה של שלי והיא הקימה מערכת מידע עם ממשק אינטרנטי הכוללת תיעוד וארכיון דיגיטלי של מצבות בבתי עלמין בישראל ושירות ומקום להנצחת הנפטרים.
מה מייחד את האתר שלך?
שלי פורמן אסא: "אחרי שהן עומדות במשך שנים, חשופות לתנאי מזג האוויר, מצבות מתבלות ולעתים מיטשטשות עד שזהות האדם הקבור אובדת. אנחנו יצרנו ארכיון שמנציח את המצבה ויאפשר לשחזר אותה בעתיד. הארכיון שיצרנו למצבות דיגיטליות מאפשר גם לכתוב עליהן בלי הגבלה, שלא כמו במצבת אבן. אין היום עוד אתר שמכיל יותר מ-130 אלף מצבות ב-19 בתי קברות בישראל".
מה היעדים שלך לעתיד?
"אני רוצה לתרגם את האתר לשפות נוספות מלבד עברית, ולהרחיב את מעגל הגולשים גם לחו"ל".
בונוס לקוראי הבלוג
"כשיזמתי את האתר לראשונה והתייעצתי עם אנשים לגביו נתקלתי בהסתייגויות רבות: "מדוע את מתעסקת עם מוות?", "זה אתר מורבידי!" ועוד. ככל שהרעיון הבשיל כך יכולתי לחדד ולהסביר: אין לי עיסוק במוות עצמו אלא בחיים שקדמו למוות מצד אחד ובמי שעדיין חי ורוצה את המקום ונקודת הפוקוס להתייחד עם אהוביו לאחר מותם מצד שני. אמנם בצורה וירטואלית, אך עדיין עם קישור פיזי למקום בו נפרד מהמת, ולמעשה עם קישור למקום בו במידה רבה הוא מרגיש שהאדם הזה עדיין נוכח.
כולם מתישהו נקברים ולרובם יש מי שזוכר אותם ורוצה לכתוב להם, להתייעץ איתם, לבקש מהם בקשות, לכתוב עליהם, להעלות זכרונות משותפים איצתם ועוד. אנחנו רואים באתר נכדים שכותבים לסבא ולסבתא, ילדים שכותבים להוריהם, קולגות שכותבים לחברים למקצוע, תלמידים שכותבים למוריהם, ואפילו יש בחור אחד מעולם הפשע שכותב לחבריו מ"התקופה ההיא" על געגועיו.
כבר חיברנו בין קרובי משפחה שלא ידעו איך למצוא אלו את אלו, כשהשאירו מכתבים דיגיטליים על מצבת דודם האהוב וכך בני הדודים מצאו אותם וחידשו קשר ויש הרבה בקשות כאלה באתר.
המידע באתר אמנם אישי אך מתוכו עולה תמונה היסטורית של ארועים בחיי העם היהודי מהמבט האישי והיישוב היהודי בישראל.
במישור התיעוד כארכיון היסטורי יש אצלנו בו נתונים מדויקים ומפורטים יותר מארכיונים היסטוריים - אפילו זה שביד ושם".
personal memorials
עלייה לאוויר: 2012
מייסדים: אלון נתיב ורוני נימרי ("עלי שלכת"). פיתוח בישראל ובהודו, ניהול ועיצוב בישראל, משרד ברעננה.
כספים: מימון עצמי
קהל היעד: הציבור הרחב, בתי לוויות, חברות קבורה, ארגונים המעוניינים באזור הנצחה בחינם לחברי הארגון.
משתמשים רשומים: לא נמסר
פלטפורמה לבניית אתרי הנצחה וזיכרון. למשתמש הפרטי השירות מאפשר בניית ואחסון אתר הנצחה בחינם. ארגונים ומוסדות יכולים להקים אתר להנצחת חברי הארגון.
מה מייחד את האתר שלכם?
גיל ארבל, ע. מנכ"ל: "האפשרות לבניית אתר הנצחה בקלות, גם ללא ידע קודם, באמצעות אשף ידידותי. אני לא מאמין שמעבר לכך יש בידול משירותי הנצחה אחרים, אולי מלבד התייחסות מקומית בעברית. כל המיקרו-קוסמוס של הנישה הזאת מציע כמעט אותו דבר, מי יותר טוב מי פחות. חייבים לזכור שפלטפורמות כמו WIX הולכות וממסמסות את הצורך בפלטפורמה יעודית לאתר הנצחה".
אז למה personal memorials נחוצים?
"תחום דרכו האחרונה של האדם הוא עדיין אחד השמרניים ביותר, ועם זאת, בכל העולם, התחום של אתרים לאחר המוות הולך וגדל כי הטכנולוגיה נכנסת גם לנושאים שמרניים בתפיסה. בצד של משתמש הקצה אנחנו מציעים נגישות למידע על מורשת משפחתו, ובצד של ארגונים אנחנו מציעים בניית מורשת, דבר שבמציאות הישראלית רק בדור הזה מתחילים להבין את ההשלכות שלו".
מה היעדים שלכם לעתיד?
"אינטגרציה לאתרים של בתי לוויות ברחבי העולם".
SafeBeyond
עלייה לאוויר: 2015
מייסד: מורן צור. משקיע: יעקב אנגל. משרד בתל אביב.
כספים: מימון עצמי של המייסד והמשקיע.
קהל היעד: הציבור הרחב, בדגש על בני 60 ומעלה ואנשים שנמצאים בסיכון גבוה בשל מחלה, תחום העיסוק או סיבות אחרות.
משתמשים רשומים: רק עלו לאוויר
שירות שמאפשר לגולש לאחסן מסרים אישיים בצורת וידיאו, טקסט, תמונה, קול או קובץ אחר, ולקבוע מי יקבלו אותם ומתי. בין היתר אפשר להגדיר מראש תאריך, מקום או אירוע שישמשו תנאי מקדים למשלוח המסר, הודעה שתתפרסם בפייסבוק או טוויטר ועוד. אפשר גם להעביר דרך האתר סיסמאות גישה ופרטי חשבונות, לפי הנחיות המשתמש. SafeBeyond נוצרה בעקבות התמודדותו של המייסד עם מות אביו ובהמשך גם עם מחלתה של אשתו בסרטן.
מה אתם בעצם מציעים?
מורן צור: "מענה לצורך האנושי להמשיך ללוות את יקירינו גם לאחר מותנו. המיזם יסייע להתמודדות טובה יותר עם האובדן על ידי מסרים והודעות אישיים שישתחררו לאחר המוות, על בסיס של טריגרים שהמשתמש יקבע מראש, אל היורשים המיועדים, ורק בזמן ובמקום המתאים לאחר פטירת המשתמש. השארת ירושה רגשית יכולה להיות לא פחות חשובה, ואולי אף יותר, מהשארת ירושה חומרית".
מה היעדים שלכם לעתיד?
"להגיע לכל בית בעולם".
בונוס לקוראי הבלוג
"אנו מזהים צורך אמיתי בעידן הדיגיטלי להחליף את "קופסת הנעליים" של המזכרות שנשארו מהמת ולהתאים את הירושה דיגיטלית לדמות היורש.
אנחנו מציעים לשמר מורשת ומסרים של כל אדם ולאפשר את העברתם מדור לדור, ובד בבד לנהל בצורה טובה יותר את כל הנכסים שאנו צוברים בעולם הדיגיטלי, שרבים מהם כיום נופלים בין הכסאות לאחר מותנו.
לאחר שהרשתות החברתיות התבססו כחלק אינטגרלי מחיי היום יום של מיליוני אנשים, יש מוכנות וסקרנות אמיתית של הצרכנים להתאים את עצמם לעידן הדיגיטלי גם בנושא הרגיש הזה. אנו עדים למעבר עצום של שמירת מידע על קבצים דיגיטליים בעשור האחרון וכעת גם אחסונם ב"ענן", מה שמביא לכך שיש חשיבות עליונה לניהול ושמירת מידע זה".
פורסם גם באנגלית בנובמבר 2015 בגיקטיים ובבלוג.
תודה רבה לרחל (ברמן) מדר על התרגום.
------------------------------------------------------------------------------------------
תודה רבה לרחל (ברמן) מדר על התרגום.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה