כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום רביעי, 5 בפברואר 2014

מחשבותי לגבי השירות של גוגל לניהול חשבון לא פעיל

באפריל 2013 גוגל השיקו שירות חדש: ניהול חשבון לא פעיל. כתבתי עליו כאן


בשעתו רק סקרתי את המוצר כפי שהוא. היום, לאחר שחלף זמן שאיפשר לי להקדיש מחשבה לנושא, אלו הן מחשבותי לגביו: 
  • אחרי שאדם נפטר, האם אפשר ליצור קשר עם גוגל ולברר האם הוא או היא היו רשומים לשירות הזה, שכן בעת ההרשמה לשירות לא נשלחות התרעות לאנשי הקשר אותם בוחר הנפטר? 
    • אם הוא או היא היו רשומים לשירות, האם יש דרך "לזרז תהליכים"? - אם כשאדם נרשם לשירות הוא בחר להעביר את תכולת תיבת הדוא"ל שלו לבן/ת זוג/ו לאחר שיחלפו מספר חודשים, האם יוכל/תוכל בן/ת הזוג לקבל את תכולת התיבה גם אם הזמן שהוקצב לכך מראש עוד לא חלף במלואו?
      כמובן שיהיה על בן/ת הזוג לספק הוכחת קרבה לנפטר/ת פלוס תעודת פטירה פלוס גישה לתיבת הדוא"ל שהמנוח הגדיר מראש לקבלת תכולת המייל שלו פלוס גישה למספר הטלפון כאיש/אשת קשר כפי שהגדיר הנפטר מראש, אבל עדיין - האם גוגל יאפשרו זאת? או שיהיה על בן/ת הזוג להמתין את מלוא התקופה אותה הגדיר הנפטר כתקופת אי פעילות בחשבון שלו, לפני שיוגדר כלא פעיל ויופעל המנגנון הנלווה לכך? 
    • אם גוגל מאפשרים את הבדיקה הזו, מה צריכה המשפחה לעשות? לשלוח תעודת פטירה ולשאול האם הנפטר היה רשום לשירות? האם מותר לגוגל לחשוף את המידע הזה? אם כן, למי, ובאיזה נסיבות? 
    • אם גוגל לא מציעה את האפשרות הזו לבדיקה, או אם בני משפחת הנפטר לא מודעים לכלי הזה ולכן לא יודעים שהם צריכים או יכולים לבדוק, מה קורה אם בן/ת משפחה פונים לגוגל ב"צינורות הרגילים" (המפורטים במדריך הטכני), ואז מגלים אחרי שלושה, שישה, תשעה או 12 חודשים שהנפטר היה רשום לשירות והיו לו בקשות משלו לגבי מה לעשות עם העיזבון הדיגיטלי שלו/ה? האם גוגל תיידע את בני המשפחה שהנפטר היה רשום לשירות ביוזמתה?
  • אם הוגדרת על ידי הנפטר כאיש/אשת קשר וקיבלת מייל כששירות ניהול החשבון הלא פעיל נכנס לפעולה, האם יש דרך לברר האם הנפטר הגדיר אנשי קשר נוספים ו/או מי הם, ואם כן, איך? (השירות מאפשר למנות עד עשרה אנשי קשר, ותכולת המורשת הדיגיטלית של הנפטר יכולה להיות מחולקת בין כולם). 
  • האם גוגל תדרבן אנשים להשתמש בשירות הזה, כפי שהיא מדרבנת משתמשים מדי פעם לספק מספר טלפון נייד או כתובת מייל חלופית?
    האם גוגל תעלה את זה מדרגה ותכריח משתמשים להשתמש בכלי, כפי שהיא מכריחה משתמשים לציין שקראו את תנאי השימוש? 

כמו שחלקכם כבר יודעים, כי אני אומרת את דעתי בהקשר הזה בכל הזדמנות, זה מה שאני חושבת שגוגל צריכה לעשות: להכריח את משתמשיה להקדיש מחשבה לנושא המוות הדיגיטלי ולקבל החלטות לגבי המורשת הדיגיטלית שלהם, כיוון שרוב המשתמשים לא יטפלו בו מיוזמתם, וחבל שהוא יישאר בלתי מטופל. ברגע שאדם מנהל את נכסיו הדיגיטליים: 1. הרצון שלו או שלה בנושא זה יתממשו ו-2. אוהביהם של הנפטר/ת לא יצטרכו לעבור את הכאב שבתהייה האם להיכנס או לא להיכנס למחוזות הדיגיטליים שבהם שוטט/ה הנפטר/ת, ואם כן אז איך. 

מבחינתי השירות הזה לא נותן מענה מספיק טוב כי הוא לא מאפשר לי להחליט בעצמי האם אני רוצה להוריש את הסיסמה שלי או לא - הוא מחליט בשבילי שאני לא יכולה, וזהו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//