כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שני, 11 ביוני 2012

אחרי המוות: זהירות ותשומת לב

כדי לא לגרום כאב מיותר לאנשים שהמת היה איתם בקשר ברשת, כדאי לוודא שאתם יודעים איך לתפעל את השירות המקוון שאתם נכנסים אליו - לפני שאתם נכנסים אליו. אם אתם לא, תיעזרו במישהו שכן.  

למשל, אם אתם נכנסים לחשבון מייל של מישהו שכבר לא בין החיים, וזה מייל שיש לו גם צ'ט או מסנג'ר, כמו ג'ימייל, יאהו או הוטמייל, וודאו דבר ראשון שאתם בסטטוס של Off Line, כדי לא לגרום להתקף בכי - או התקף לב - אצל מישהו מחבריו, שיראה את שם המת מופיע פתאום כזמין לצ'ט. 

אותה ההערה לגבי פייסבוק: אם אתם בוחרים להיכנס לפרופיל של המת, מיד שימו את עצמכם כ Off line בצ'ט. 

אם אתם עוברים להשתמש בעצמכם במחשב של מי שנפטר, תוודאו קודם כל שאתם במצב של Log out מכל אתר שהוא היה פעיל בו, לפני שאתם מתחילים את השימוש בו.
אם לא, ברגע של חוסר תשומת לב, אתם עלולים להיכנס (למשל) לפורום בו אתם חברים ולרצות לפרסם הודעה תחת שם המשתמש שלכם, ולגלות שנייה מאוחר מדי שבטעות פרסמתם הודעה תחת שם המשתמש שלו, כי הוא עדיין היה במצב של Log in - וגרמתם להתקפי בכי, או לב, בכל זאת.  

תגובה 1:

  1. כשהחבר הכי טוב שלי התאבד היו לי מחשבות על הדברים האלה.
    משהו כמו חודש אח"כ נכנסתי לג'ימייל שלו ועניתי לאנשים שהוא אינו עוד, ויותר לא נכנסתי לשם.
    אחרי איזה זמן קיבלתי לידי את הדיסק מהמחשב באולפן הביתי שלו כדי לשלוף משם את המוזיקה שעשה.
    כיביתי את המחשב שלי וחיברתי את הדיסק, והמחשב שהיה מוגדר לעלות מדיסק 2 - עלה מהדיסק שלו. אני מקווה שהספקתי לכבות לפני שעלה המסנג'ר והתחבר, ושאנשים לא חוו את ההתקף לב של לראות אותו עולה פתאום אונליין.
    את התכנים הדיגיטליים שלו, שכפלנו לשני דיסקים, אחד אצל חבר אחר, ואחד אצל ההורים.
    את החומר שהיה חשוב לי שמרתי גם אצלי.

    השבמחק

//