כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שלישי, 16 ביוני 2015

פייסבוק ומוות, ליתר דיוק רצח - אזהרה, פוסט לא קל לקריאה

יש פוסט נפרד - ולא קל לקריאה - על הצד המכוער של מוות בעידן הדיגיטלי
יש שני פוסטים נפרדים על מוות בפייסבוק, פייסבוק ומוות: חלק ראשון, חלק שני
הפוסט הנוכחי הוא שילוב של שניהם ואני מזהירה שיש בו תכנים בוטים ושאינו קל לקריאה:

בפוסט מוות בפייסבוק, פייסבוק ומוות - חלק שני הבאתי את סיפורה של קייטלין וולף בת ה-19 שנחטפה ונרצחה - ורוצחיה העלו פוסט בשמה לפרופיל הפייסבוק שלה, לאחר מותה, כדי לתת למחפשיה את האשלייה שהיא עדיין בחיים. הפוסט הזה נמחק לאחר מכן מהפרופיל שלה




היום התפרסם בפורום mydeathspace.com כי אישה בת 48, קלודין "דידי" בלנצ'רד, נמצאה מתה בביתה במיזורי, ארה"ב לאחר שנרצחה ובתה החולה והמרותקת לכסא גלגלים / קביים בת ה-19 (ראו עדכונים מטה), ג'יפסי, נמצאה במדינה אחרת: וויסקונסין, ושהגבר שהיה איתה נעצר.
בין לבין גם היה שלב בו הציבור התבקש לסייע בחיפוש אחר האם והבת ו
הוקמה קבוצת פייסבוק של חברים: מתפללים לשלומן של דידי וג'יפסי (עדכון 17/6: הקבוצה שינתה את הגדרות הפרטיות שלה מפתוחה לסגורה ומסגורה לסודית, ולכן לא ניתן לראות אותה מהקישור). 

ולמה אני מספרת לכם את כל זה? כי הסיבה שחברים ניסו ליצור קשר עם האם והבת והזעיקו את המשטרה, היא פוסט שפורסם (ככל הנראה) על ידי הרוצח בפרופיל הפייסבוק המשותף של האם והבת (עדכון 18/6: הפרופיל כבר לא זמין) ובו נכתב "הכלבה מתה": 


לאחר כמה תגובות מודאגות ומבולבלות של חברים, מי שפרסם מתוך הפרופיל שלהן את ההודעה המבהילה הזו הגיב בטקסט מזעזע: "ביתרתי את החזירה ואנסתי את בתה המתוקה והתמימה. הצרחות שלה היו כה רמות":


בשלב הזה החברים כבר היו ממש מבוהלים, ניגשו לביתן (חמושים בנשק) והזעיקו את המשטרה לאחר שהן לא ענו לטלפונים או לדפיקות על הדלת. 

חיפוש ראשוני בביתן רק העלה כי הן אינן שם (החתול והמכונית היו בבית), ולכן פורסם בתחילה כי הן נעדרות ובסכנה והציבור התבקש לסייע בחיפושים אחריהן. רק בחיפוש נוסף התגלתה גופת האם. 

החקירה עדיין נמשכת. 


עדכון 17/6/15:

  1. הבת, ג'יפסי, כנראה בת 23 ולא בת 19. מסתבר שהיא רשומה בשלושה תאריכי לידה שונים
  2. הבת נעצרה והיא מואשמת ברצח אמה - ביחד עם הבחור איתו נמצאה בוויסקונסין, שהוא כנראה בן הזוג שלה, ובן 26. 
  3. החבר הודה ברצח האם - ואמר שדקר את האם למוות לבקשתה של הבת. 
  4. הבת הודתה שהיא זו שפרסמה את הסטטוסים בפייסבוק. 
  5. מסתבר שג'יפסי לא חולה כפי שהוצגה על ידי אמה ואינה רתוקה לכסא גלגלים או קביים. אנשים משתפים עכשיו, בעקבות החשיפה, סיפורים שמהם משתמע כי האם התעללה בבתה והציגה אותה כצעירה וחולה יותר ממה שהיא באמת. 
  6. יש כמה קבוצות פייסבוק שדנות בסיפור: 


עדכונים נוספים: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//