כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

פיתרון שעלה מתוך קהילה מקוונת

חברתי הטובה שירי ישועה היא גם מעצבת גרפית מוכשרת שיוצרת את העיצובים הגרפיים של אבק דיגיטלי (פרו-בונו) וגם כותבת מוכשרת של fan-fiction

היא הביאה לתשומת לבי פיתרון שנמצא בתוך הקהילה המקוונת של כותבי הפאנפיקשן, באתר "Archive of Our Own", בסעיף B בתנאי השימוש. האתר מציע לך פיתרון במקרה של מוות של משתמש/ת: למנות מישהו/י מטעמך לטפל במורשת הדיגיטלית שתשאיר/י אחריך - אבל זה חייב להיות מישהו מתוך הקהילה: 
"משתמשים רשומים רשאים למנות מישהו/י מתוך הקהילה לנהל את התוכן שישאירו באתר במקרה של מוות או נכות, בתנאי שגם הוא/היא משתמש רשום". 
מה שאני אוהבת בפיתרון הזה הוא שהוא מחייב אותך להשאיר את מה שיצרת להמשך טיפול על ידי מישהו/י מחברי הקהילה הזו - אי אפשר להשאיר את זה למישהו/י מבחוץ. אני חושבת שזו בחירה נבונה כיוון שפיתרון זה הוא אורגני לעולם תוכן יחודי זה. 

   
רק מי שהינם חלק מהקהילה הזו ו"שקועים" בה יכולים להבין איך היא פועלת ומה חשוב למי שנוטלים בה חלק, ויש סיכוי גדול יותר שחברי הקהילה יבחרו בחירות שמכבדות את הכותב/ת שנפטר/ה מאשר בני משפחה שאינם חלק מתרבות זו. זה נובע מתוך כבוד לקהילה וליצירות של הנפטר/ת - לא מתוך רצון למנוע משהו מבני המשפחה. 

הלוואי ועוד אתרים, פלטפורמות וספקיות שירותים ימציאו / ימצאו פתרונות אורגניים ויידעו את משתמשיהם מה הם, באופן ברור, שקוף ונגיש (במיוחד בישראל). 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//