כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שלישי, 14 ביולי 2015

היבטים נוספים של מוות דיגיטלי

למוות דיגיטלי יש היבטים רבים ושונים. חלקם אפילו לא כוללים מוות של אדם!
הנה שתי דוגמאות: 



"תארו לעצמכם את המצב הבא: אתם רוצים לרכוש שיר ב-iTunes, ומגלים שכרטיס האשראי שלכם חסום. אתם גם לא יכולים לשלם את מנוי האחסון שלכם בענן, למרות שיש לכם את הכסף לכך. אפל מסרבת לקבל את כרטיס האשראי שלכם ואתם עומדים לאבד את רוב הקבצים שלכם". 
זו הסיטואציה בה מצאו את עצמם אזרחי יוון כתוצאה מהמצב הכלכלי הנוכחי שם: החוקים החדשים שהחילה ממשלתם מונעים, בין השאר, ביצוע תשלומים לחברות זרות, אפילו בסכומים זעירים. זה כולל את אפל, פיי פל ועוד חברות ואתרים רבים נוספים מהסוג בו כולנו עושים שימוש באופן שוטף במסגרת החיים המקוונים שלנו (תרגום חופשי שלי של חלק מהכתבה). 

אז הנה מקרה של מוות של נכסים דיגיטליים - שאפשר לקוות שאולי הוא זמני? - שאינו כולל מוות פיזי של אדם. במקרה של אחסון רשת שנסגר עקב אי-תשלום, אני חוששת שמדובר באובדן בלתי הפיך של קבצים שיכול להיות להם ערך סנטימנטלי או פיננסי, ואפילו ערך רב.

זה מזכיר לי סיפור שסיפר לי מנהל בחברה בפגישה:
"החלפתי כרטיס אשראי ומשהו לא התעדכן טוב. כל חשבונות המייל של העובדים היו משולמים דרך כרטיס האשראי ההוא, ופתאום כולם ננעלו מחוץ למיילים שלהם. בהתחלה היינו בשוֹק ולא הבנו מה קורה, ואז חשבתי שאולי זה קשור ועדכנתי מחדש את כרטיס האשראי וכולם קיבלו גישה מחודשת למייל. בעקבות הפגישה איתך אני חושב: מה היה קורה אם הייתי מת ולכרטיס האשראי היה פג התוקף ולא היו יודעים לעדכן או שזה קשור? זה בעצם היה גורם לכך שכל עובדי החברה היו ננעלים מחוץ למיילים שלהם, לא?". 
כנראה שכן. 

ביולי גם קיבלתי את הודעת הווטסאפ הבאה: 



ורציתי לתלוש שערות מרוב תסכול: אם רק היתה מוּדעות גדולה יותר לנושא, לפני כל ניתוח שהיינו נכנסים אליו, במסגרת הטפסים הרבים שבית החולים היה נותן לנו למלא, גם היו מסבים את תשומת לבנו לכך שאנחנו עלולים חלילה לחוות פגיעה בזיכרון לטווח הארוך או הקצר, או להיות מורדמים ומונשמים ושעלול לקחת לנו זמן להתאושש, ולכן כדאי שננהל את הנכסים והתכנים הדיגיטליים שלנו לפני שאנחנו נכנסים לניתוח: גם למקרה שאנחנו עצמנו נצטרך את המידע הזה כדי להיכנס שוב לחשבונות של עצמנו. מעין מכתב מעצמנו בהווה לעצמנו בעתיד: "היי, אני מקווה שאת/ה, כלומר אני, לא תצטרך/י את זה, אבל רק למקרה שכן, ___________". 

אז גם כאן, אף אדם לא מת (חלילה - מאחלת החלמה מלאה), ועדיין, א. נעול מחוץ לחשבונות של עצמו בנוסף לכך שהוא מתאושש מניתוח. ואם חלילה השיקום לא יעלה יפה, גם הוא וגם משפחתו יישארו נעולים מחוץ לתכנים, נכסים, מורשת ועיזבון רבים וחשובים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//