כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום ראשון, 18 בפברואר 2024

אני צריכה עזרה, בבקשה

 וכשאני כותבת "עזרה" הכוונה היא בהתנדבות. 

אני מעדכנת את הדף הזה בבלוג באופן שוטף לגבי אילו סוגי עזרה אני צריכה (זה משתנה). 

לפעמים אני צריכה עזרה שכל אחד/ת עם זמן פנוי, סבלנות ורצון טוב יכול/ה להגיש - לפעמים יש צורך בא.נשים בעלי/ות כישורים / ניסיון ספציפיים.

 
אם יש בך את הנכונות לעזור, וכרגע אין ביכולתך לעזור עם אחת מהבקשות המפורטות בדף - מאד יכול להיות שבהמשך אצטרך עזרה שכן תוכל/י להגיש! אני גם מעלה בדף הפייסבוק של הבלוג את הבקשות, וניתן לשתף אותן משם הלאה: גם זו עזרה משמעותית - תודה רבה מראש ובכל מקרה. 

//

יום ראשון, 4 בפברואר 2024

מה קורה לשיירים הדיגיטליים שלנו אחרי שאנו מתים?

 


בזכות רחל מדר שתרגמה וכרמל ויסמן שיצרה את הכתוביות: ניתן לראשונה לצפות בהרצאת ה-TEDx שלי מ-2017 עם כתוביות בעברית

ההרצאה היתה בפני כ-1,500 איש, באולם האופרה - המשכן לאמנויות הבמה בת"א. לצערי הצילום לא קלט את האולם ואת הקהל, אלא רק את הבמה. יש כמה תמונות בפוסט הזה

//

יום שלישי, 30 בינואר 2024

אלמנה נעולה מחוץ לתמונות ירח-הדבש של עצמה. ואז הן עוד עלולות להימחק

קרוליין ומייקל מונרו מפלורידה, ארה"ב נסעו לירח-דבש באירלנד. במהלכו, מייקל נהרג וקרוליין נפצעה קשה. הוא היה בן 31 במותו, השנה היתה 2018. 

יש תמונות מהנסיעה ההיא שנמצאות רק בגוגל דרייב של מייקל (חבר העלה אותם לשם מהנייד של מייקל, אחרי מותו). לקרוליין אין גישה לגוגל דרייב של מייקל. 

היא כמובן רוצה שיהיו לה את כל התמונות מירח הדבש שלה בכל מקרה - אבל עכשיו היא גם צריכה למצוא איך להשיג אותן תוך פרק זמן מסויים בלבד, שהולך ומצטמצם, כי גוגל הודיעה בשנה שעברה שהיא פוצחת במבצע מחיקת חשבונות לא-פעילים

//

יום שבת, 27 בינואר 2024

החייאת המתים בדיגיטל: אינטליגנציה מלאכותית, שיבוט ומציאות מדומה, חלק ראשון


על המסך הגדול

השחקן האמריקאי האגדי ג'יימס דין נהרג ב-1955, אחרי שהספיק לככב בשלושה סרטים בלבד. הוא לוהק להופיע בסרט חדש, על פי ידיעה מיולי 2023: Back to Eden. ליתר דיוק: שיבוט דיגיטלי שלו אמור לככב בסרט חדש: הגרסה המודרנית שלו אמורה לא רק לשחק בסרט אלא גם לתקשר עם מעריצים באמצעות משחקים ומציאות מדומה.


//

יום חמישי, 18 בינואר 2024

מדריך - והפעם לחברות

על מנת לכתוב את מדריכי המוות הדיגיטלי שכתבתי בחודשיים האחרונים, יצרתי קשר (או ניסיתי ליצור קשר) עם 24 חברות ישראליות11 כשכתבתי את מדריך המוות הדיגיטלי הטכני השלישי, 12 כשכתבתי את המדריך השני, ואחת כשכתבתי את המדריך הראשון

המטרה שלי הינה להקל על משפחות שכולות שעלולת לרצות - או להצטרך! - ליצור קשר עם חברות בעקבות מוות של בן/ת משפחה או שותף/ה עסקי/ת, והחוויה שלי גרמה לי לכתוב את המדריך הנוכחי. 

אפילו לא צריך שאדם אהוב ימות: מספיק שהוא/היא הופך/ת בלתי-כשיר/ה באופן פתאומי, ולא יכול/ה להיכנס בעצמו/ה לחשבונות הדיגיטליים שלו/ה. במדריך השלישי, למשל, התמקדתי בחברות שעצמאיים/ות ובעלי/ות עסקים קטנים עושים/ות בהן שימוש. 

אחת התופעות בהן נתקלתי היתה קושי אפילו ביצירת קשר ראשוני עם חברות: התמיכה שהחברה מספקת, בהרבה מקרים, מיועדת רק למי שכבר נמצא/ת בתוך המערכת: רק למי שכבר יש לו/ה שם משתמש וסיסמה, ופונה אל התמיכה מתוך חשבון פעיל. 

כתוצאה ממה שחוויתי, מהתשובות שקיבלתי - ומהתשובות שלא הצלחתי לקבל - החלטתי לכתוב את ההצעות הבאות: 
//

יום שבת, 6 בינואר 2024

מדריך מוות דיגיטלי עדכני - חלק שלישי - ינו' 24'

עקב המצב, החל מנוב' כתבתי מדריכי "מוות דיגיטלי" עדכניים ואני זמינה שוב לראיונות בנושא.

חלקו הראשון של המדריך כולל את עשר החברות בעלות המכנה המשותף הרחב ביותר בישראל כיום: אינסטגרם, אפל, גוגל, ווטסאפ, טוויטר X, טיקטוק, טלגרם, מיקרוסופט, פייבוקס ופייסבוק, והוא נמצא כאן.

חלקו השני של המדריך כולל את מדיניות ה"מוות הדיגיטלי" בנושאים: כללי, אחסון בענן ושיתוף קבצים, אימייל, בניית אתרים ואחסונם, פיננסי, מכירה, גיימינג ותכנות. הוא כולל 33 חברות ונמצא כאן

כתבתי הרחבה למדריכים האלו, העוסקת במנהלי סיסמאות, היא נמצאת כאן

עדכון 20/2/24
: כתבתי הרחבה שמתמקדת ספציפית בשימור מספר הטלפון פעיל, היא נמצאת כאן

המדריך הנוכחי מוקדש ל-16 חברות בהן עצמאים/ות ועסקים קטנים עושים/ות שימוש 

חברות ישראליות:

//

יום רביעי, 3 בינואר 2024

רוצה לעזור למשפחה שכולה? הנה רעיון איך

ניתן לצפות בסרטונים שיצרתי בדצמב' 23' בדף הפייסבוק של הבלוג (סרטון ראשון, סרטון שני) ובערוץ היוטיוב שלי (סרטון ראשון, סרטון שני):  


סרטון ראשון 


סרטון שני



//