כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שלישי, 30 בינואר 2024

אלמנה נעולה מחוץ לתמונות ירח-הדבש של עצמה. ואז הן עוד עלולות להימחק

קרוליין ומייקל מונרו מפלורידה, ארה"ב נסעו לירח-דבש באירלנד. במהלכו, מייקל נהרג וקרוליין נפצעה קשה. הוא היה בן 31 במותו, השנה היתה 2018. 

יש תמונות מהנסיעה ההיא שנמצאות רק בגוגל דרייב של מייקל (חבר העלה אותם לשם מהנייד של מייקל, אחרי מותו). לקרוליין אין גישה לגוגל דרייב של מייקל. 

היא כמובן רוצה שיהיו לה את כל התמונות מירח הדבש שלה בכל מקרה - אבל עכשיו היא גם צריכה למצוא איך להשיג אותן תוך פרק זמן מסויים בלבד, שהולך ומצטמצם, כי גוגל הודיעה בשנה שעברה שהיא פוצחת במבצע מחיקת חשבונות לא-פעילים

חשבון לא-פעיל, מבחינת גוגל, הוא חשבון שלא נכנסו אליו שנתיים ומעלה (במייל של וואלה!, אגב, מספיקים שלושה חודשים של אי-פעילות בכדי שחשבון יימחק). כיוון שמייקל נהרג ב-2018, החשבון שלו עומד בקריטריון של גוגל, ואם החשבון יימחק, גם הדרייב והתמונות שבו יימחקו (לצמיתות ובאופן בלתי-הפיך). 

כשקרוליין פנתה לגוגל לגבי הדרייב שלו, נענתה שיש צורך בצו מבית-משפט. היא פנתה לחברת החדשות NBC במקום מגוריה וביקשה את עזרתה:  



אלו תמונות שגם היא מצולמת בהן, יש לה תעודת נישואין שלהם ותעודת פטירה שלו: מעמד חוקי ומסמכים רשמיים שככל הנראה היו מספיקים כדי שהיא תקבל גישה לכל מה שהשאיר אחריו בעולם הפיזי - אבל הם לא מספיקים כשמדובר במה שהשאיר אחריו בעולם הדיגיטלי. 

לאחר התערבות חברת החדשות, גוגל הבטיחה להמתין לצו בית -משפט, ושלא תמחק את החשבון של מייקל לפני כן. 


יש לכם/ן עדיין גישה לחשבון גוגל של אדם אהוב שנפטר? תיכנסו אליו לפחות פעם בשנתיים ותבצעו ממנו פעולות מסויימות (כאן מפורטת רשימת הפעולות שניתן לנקוט בהן על מנת שגוגל תמשיך "לספור" את החשבון הזה כפעיל). 

צריכים/ות עזרה בגישה אל / עותק מתכולת העולמות הדיגיטליים שהשאיר/ה אדם אהוב? אם המוות שלו/ה קשור ל"חרבות ברזל", ניתן לפנות אל: טיק טק טכנולוגיות, בטלפון 03-6131555 או במייל hq@tictac.co.il: הם פתחו בתחילת המלחמה חמ"ל שמטפל בשחזור מידע של חטופים ונרצחים. עד כה פנו אליהם עשרות רבות והם ממשיכים לעבוד ככל שיידרש. הם מחלצים מידע מטלפונים ומחשבים למשפחות, בהתנדבות מלאה.

גוגל לא לבד: בוואלה! חשבון מייל נמחק לאחר שלושה חודשי אי-פעילות וביאהו!, חשבון מייל נמחק לאחר 12 חודשי אי-פעילות. רק שבגוגל זה חמור יותר, כי חשבון בגוגל זה הרבה יותר מאשר רק מייל. 

הזהרתי והתרעתי לגבי המבצע של גוגל בדצמבר בדף הפייסבוק של הבלוג, מוזמנים/ות לשתף משם: 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//