כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום רביעי, 4 בנובמבר 2015

הנצחה עצמית באמצעות אווטאר: איטרני.מי

סוף סוף: הגיע עדכון מ-eterni.me!





היוזמה הזו עשתה הרבה רעש כשעלתה בינואר 2014 (כתבה, כתבה, כתבה - ויש עוד, בקלות), נרשמתי לקבלת עדכונים מהאתר באפריל 2014 - ולא שמעתי מהם מאז. 


אתרים נוספים שהציעו אווטרים אינטליגנטיים ו/או מסרים שייכתבו לאחר המוות כביכול על ידי המת (בניגוד לאתרים המציעים הפצת מסרים שאכן נכתבו על ידי המת עוד בהיותו חי, כמו ברשימה שכאן) לא צלחו - ואני סקרנית לראות מה יעלה בגורל הניסיון הנוכחי. 

דוגמה בולטת לניסיון קודם שכשל הוא האתר Intellitar, שבו הציעו "ליצוק" את עצמנו לתוך אווטאר אינטילגנטי שישמר אותנו - או חלק מאיתנו - לאחר מותנו. אני תוהה מה עלה בגורל האינליטארים ש"גרו" בתוכו כשהאתר ירד מהאוויר. קצת עצוב לחשוב עליהם נמחקים. 

צילומסך על ידי אבק דיגיטלי

צילומסך על ידי אבק דיגיטלי, 2011

מראיון שהתפרסם ממש לאחרונה עם מי שהיה מנכ"ל אינטליטאר, דון דייוידסון, למדתי שהחברה הפסיקה להתקיים לא בגלל שלא היה ביקוש לשירות אלא עקב תביעה הקשורה לזכויות היוצרים על הטכנולוגיה בה עשו שימוש.
אני עוד הספקתי לשוחח בעצמי עם האינטליטאר של דון ב-2011 - חוויה שכתבתי עליה בסדרת הכתבות שכתבתי ל-ynet בנושא ב-2011 - ומצאתי את החוויה לא נעימה או יעילה כלל, ואני לא היחידה שהרגישה כך, מסתבר

צילומסך שיצרתי ב-2011


שירות נוסף שהציע פריצת דרך ולא סיפק אותה הוא (היה?) Liveson, שהציע ליצור ציוצים חדשים אחרי מותנו על בסיס מה שצייצנו כשעוד היינו בחיים, אבל למרות הסלוגן הנהדר "When Your Heart Stops Beating, You'll Keep Tweeting", גם מהם לא שמעתי כבר תקופה ארוכה ואני חושדת שגם הם בדרך להיעלם - הציוץ האחרון שלהם עצמם היה ב-2013

על אתרים נוספים המציעים פתרונות מאותו ז'אנר כתבתי בתגובה לביקורת על הפרק Be Right Back של "מראה שחורה" (עונה 2 פרק 1), שהמייסד מונה אותה בין ההשפעות שהביאו אותו להקמת הפרוייקט איטרני מי. 
אני לא יודעת עד כמה That Can Be My Next Tweet פעילים, אבל אני חושדת שלא מאד. 
אתר חדש המציע הנצחה דומה הוא eter9, אבל הוא כה חדש שאני לא יודעת עד כמה לקחת אותו ברצינות, אם בכלל. 

מאחורי הקלעים של eterni.me ומסעם עד כה נגללים בפוסט ארוך ומפורט של המייסד כאן, ואני מעריכה את הכנות שלו. ואת האזכור של טמגוצ'י. נראה האם הפעם זה יצליח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//