כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום ראשון, 22 בנובמבר 2015

עדכון לגבי פרופיל הפייסבוק של תאיר ראדה

עדכון דצמבר 2015: העליתי פוסט חדש עם עדכון נוסף 

---------------------------------------------------------------------------------------

על פרופיל הפייסבוק של תאיר ראדה כתבתי לראשונה בפוסט מוות בפייסבוק, פייסבוק ומוות - חלק שני שהתפרסם באוגוסט 2013. אני עוקבת אחריו מאז ומזכירה אותו לעיתים קרובות בהרצאות שלי. כתבתי הודעה פרטית למפעילי הפרופיל באוגוסט 2013 ולא זכיתי למענה, מה שהשאיר אותי עם התהייה: מי מפעיל אותו? 


צילומסך, פייסבוק, תכתובת פרטית 
:שימו לב לשימוש בהווה לגביה: Lives in Katzrin



פרופיל הפייסבוק בשמה של תאיר נפתח ב-2012, לאחר מותה (היא נרצחה ב-2006). 


כלומר לא היה ספק בכך שהיא כבר לא בחיים כשהועלה לראשונה, ובכל זאת, הוא נוצר ונכתב בגוף ראשון יחיד הווה, מה שהופך את הקריאה בו למצמררת, כי תאיר כביכול עדיין בחיים:  


רן שריג ודנה ספקטור העלו את אילנה, אמה של תאיר, לראיון בתוכניתם ברדיו 103 FM, ושם נשאלה האם האם המשפחה מפעילה את הפרופיל - וענתה בשלילה, ונשאלה האם היא יודעת מי כן מתפעל את הפרופיל - וענתה בשלילה שוב, אם כי ציינה שמדובר ב"קבוצת אנשים רציניים". אילנה (תזמון 05:23): 

"אני מודעת לכך, הביאו את זה לפני לא פעם ולא פעמיים. אני אין לי פייסבוק, אני אין לי מייל, אני לא מחוברת בווטסאפ לכל העולם, אבל אני יודעת, ולא פעם בבית משפט נפגשתי עם הקבוצה הזו, חלק גם העיזו ובאו לפה הביתה. ... מאחורי זה עומד הרבה, לפעמים, רצון לפתור את התעלומה עם כל הדברים הכואבים. ... אני יודעת שזו קבוצה של חבר'ה מאד רציניים, אנשים חושבים. ... אני מכירה את זה, אני לא יכולתי לעצור את זה, אני לא יכולתי לתמוך בזה. אנחנו נחשפנו אליהם והכרנו אותם בבתי משפט". 
הראיון הגיע בעקבות יוזמת משפחתה של תאיר לקרוא בית כנסת על שמה ולממן זאת בפרוייקט מימון המונים. נכון לרגע כתיבת הפוסט גוייסו 315,320 ₪, כלומר 15,320 ₪ יותר מה-300,000 ₪ שהוצבו כמטרה עם פתיחתו. 

לאחר הראיון עם האם, דנה ורן העלו גם אותי לראיון



אז אנחנו עדיין לא יודעים מי כן מפעיל את הפרופיל אבל אנחנו יודעים שזו לא המשפחה, מה שמשאיר את התהייה בתוקף: מי כן מפעיל את הפרופיל ואיך הגיעו לידי המפעילים תמונוות ווידאו פרטיים של תאיר, אם הפרופיל הוקם שלא בעידוד המשפחה? 

פייסבוק לא מעודדת פתיחה של פרופילים לאנשים אחרי מותם - היא כן מעודדת פתיחה של דפי זיכרון או קבוצות זיכרון. מבולבלים/ות? אתם/ן לא לבד: יש פוסט שלם בבלוג שרק עושה סדר בבלגן בכל מה שקשור לפייסבוק ומוות. 

----------------------------------------------------------------------------------------


הבהרה בהמשך למה שרן אמר - שלא התייחסתי אליו בשידור כי המפיקה אמרה שיש לי מעט זמן באוויר - אני אכן חלוצה ויחידה בתחום בארץ, אבל אני בהחלט לא חלוצה או יחידה בנושא בעולם: יש הרבה א/נשים שעוסקים/ות בו, והרבה מלפני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//