כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שני, 23 בנובמבר 2015

ובכן, BBC News, אתם טועים

זה רגע מאד מוזר עבורי, הרגע בו אני קוראת ידיעה של ה-BBC News ומגלה שיש בה שלוש טעויות. הולכת לבדוק את עצמי ליתר ביטחון, חוזרת לקרוא אותה וכן, גם בקריאה השלישית, הטעויות שם.

אז BBC News, טעיתם בכתבה שפרסמתם על הולי גזרד

  • "נדקרה למוות ב-Gloucester מוקדם יותר השנה" - לא, הולי נרצחה ב-2014, לא ב-2015.
  • "אם תמות, חבר או קרוב משפחה יכול לבקש שפרופיל הפייסבוק שלך יונצח" - לא, כל אחד יכול לדווח לפייסבוק על מוות, לא רק חברים וקרובי משפחה. זה גם יכול להיות אדם זר לחלוטין (שזו חלק מהבעיה).
    אני יודעת שבלינק בפייסבוק כתוב "חבר או קרוב משפחה", אבל בשום שלב את/ה לא מתבקש/ת לספק הוכחת חברות או קרבה משפחתית כלשהי - ולכן כל אחד יכול למלא את הטופס הזה, לדווח על מוות ולבקש להנציח את הפרופיל.
  • "מי שמבקש להנציח את הפרופיל יתבקש לספק לפייסבוק הוכחת מוות, כמו תעודת פטירה" - לא, כדי לבקש להנציח פרופיל לא צריך לספק תעודת פטירה, צריך רק לשים לינק להספד או מודעת אבל או משהו אחר שקשור למותו/ה.
    תתבקש/י להוכיח קרבה משפחתית ולספק תעודת פטירה רק אם תבקש/י למחוק את הפרופיל ולהסיר אותו מפייסבוק כליל - לא אם את רק מבקש/ת שיונצח. 


BBC News - וגופי תקשורת נוספים - בבקשה תרגישו חופשי לפנות אלי כשאתם מפרסמים ידיעות הקשורות למוות דיגיטלי. ורצוי, כנראה, לפני שהן מתפרסמות. 




מבולבל/ת? את/ה לא לבד. פייסבוק ומוות זה אכן מבלבל, ולכן יש בבלוג פוסט שעושה בדיוק את זה: סדר בבלגן בכל מה שקשור לפייסבוק ומוות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//