כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שישי, 18 בספטמבר 2015

למה אני אומרת שהפיתרון של פייסבוק אינו מקיף או מספק?

כשפרסמתי בפייסבוק את הפוסט על כך שהאפשרות למנות בפייסבוק איש/אשת קשר למורשת הדיגיטלית הגיעה לישראל, ציינתי שזה אינו פיתרון טוב או מקיף, אבל זה צעד חשוב בכיוון הנכון. 

בתגובה, נשאלתי "למה זה לא פתרון טוב או מקיף?" וחשבתי לפרסם גם כאן את מה שעניתי שם, למקרה שיש עוד א/נשים שתוהים/ות בנושא: 


זה לא פיתרון שנותן מענה מספיק טוב או מקיף כי: 
  • אין אפשרות לקבוע שהפרופיל לא יונצח אחרי המוות. 
  • ברגע שפרופיל מונצח אי אפשר להיכנס אליו יותר, גם אם יש שם משתמש וסיסמה נכונים. פייסבוק לא מאפשרים להוריש סיסמה ו/או יכולת גישה מלאה - גם אם זה הרצון של בעל/ת הפרופיל. 
  • כשפרופיל מונצח, הדף/ים שהיה/יו מקושר/ים לפרופיל הזה נמחק/ים אם היה לו/הם רק אדמין אחד/ת. אי אפשר למנות גם איש/אשת קשר לדף/ים, ומידע רב שיכול להיות שיש לו ערך להרבה אנשים, או ערך עסקי / כספי - ייעלם לצמיתות ובלי התראה. 
הנה דוגמה לפנייה שהסתובבה בפייסבוק לאחר שפרופיל הונצח והדף שהיה מקושר לפרופיל הזה נעלם: 

צילומסך מפייסבוק

צילומסך מפייסבוק. 
כדאי לדייק בטרמינולוגיה: כתוב כאן "בלוג פייסבוקי", ואין מונח כזה.
הסתבר שהכוונה היא לדף, ושמדובר באותו מקרה מצילום המסך שכאן מעליו.
  • אין לאיש/ת הקשר הרשאה למחוק פוסטים מהטיימליין של הנפטר/ת. אז אם המת/ה תוייג/ה עכשיו בפרסומת, או מישהו/י כתב/ה משהו פוגעני על הטיימליין של הנפטר/ת, כל מה שאפשר לעשות זה לדווח ולראות האם פייסבוק תסכים עם הדיווח ותסיר את התיוג / כיתוב או לא. 
  • אין לאיש/ת הקשר הרשאה להוסיף כפתור Follow אם לא היה כזה כשהנפטר עוד היה בחיים. שזה חבל, כי אולי אנשים רוצים לעקוב אחרי מה שנכתב, אבל לא רוצים להפוך להיות חברים. 
  • אין לאיש/ת הקשר הרשאה לפתוח את הטיימליין כדי שיכתבו בו אם בעל/ת הפרופיל מת/ה כשהטיימליין שלו/ה סגור לכתיבה. שזה חבל, כי קרוב לוודאי שירצו לשתף זכרונות ותמונות וסיפורים - ויהיו מוגבלים לתגובות בפוסט האחרון שהועלה טרם הנצחת הפרופיל בלבד. 

באופן כללי יש לי בעיה עם זה שכל אחד/ת יכול לדווח על כל אחד/ת שהוא מת ובזאת להנציח את הפרופיל בלי להבין בכלל מה ההשלכות ומה רצון המשפחה, ויש לי בעיה עם זה שעד שכבר יש אפשרות כזו - פייסבוק לא מתקשרת אותה ישירות למשתמשים אלא בונה על זה שהם ישמעו עליה מהתקשורת. 

מבולבלים/ות? יש פוסט בשביל זה: פייסבוק ומוות - סדר בבלגן

אני שוב מבקשת / מצהירה / פונה בקריאה נרגשת: נתקלתם בפייסבוק בפרופיל של אדם שמת? אל תדווחו עליו לפייסבוק. אני מבטיחה לכם שלמשפחה שלו/ה קשה יותר, ואם הם בחרו שלא לדווח - תכבדו את זה ואל תתערבו. 


עדכון נובמבר 2015: 
דוגמה עצובה למה שעלול לקרות כשפרופיל מונצח: פייסבוק מסרבת להסיר מפרופיל שהונצח תמונות של הנרצחת עם הרוצח שלה - שהוא גם בן הזוג שלה לשעבר. המשפחה נעולה מחוץ לפרופיל המונצח ואינה יכולה להסיר אותן בעצמה, מה שגורם לכך שבני המשפחה נמנעים מלגשת לפרופיל שלה כי הוא גורם להם לתחושה קשה (ומובנת לחלוטין!). 

תמונות של הולי גזרד עם הרוצח שלה, אשר מסלין, 
עדיין מופיעות בפרופיל שלה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//