כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום רביעי, 16 ביולי 2014

יאהו! יפן מציעה למשתמשיה שירות חדש לניהול המוות הדיגיטלי

ב-14/7/14, יאהו! יפן השיקה שירות חדש שהיא מציעה למשתמשיה: Yahoo! Ending (סיומת): 


בשנים האחרונות קמו שלל אתרים המציעים שירותי משלוח הודעות לאחר המוות ו/או שירותים לניהול התכנים הדיגיטליים הרבים שאנחנו משאירים אחרינו. גוגל היתה החברה הראשונה שהציעה פיתרון in-house לנושא (אם כי חלקי), שלא דרך אתר חיצוני, כשהשיקה באפריל 2013 את השירות שלה לניהול חשבון לא פעיל
עכשיו, יאהו! מצטרפת אליה והופכת להיות החברה השניה המציעה פיתרון in-house, אם כי השירות הזה מוצע כיום רק ללקוחותיה ביפן. 

על פי הדיווח בבלוג הטכנולוגיה של ה-Wall Street Journal, השירות החדש יאפשר למצטרפים אליו לא רק לשלוח הודעות פרידה דיגיטליות ולמחוק מידע אישי השמור עליו/ה במערכות המקוונות של יאהו - לאחר שווידאה שהמשתמש/ת אכן נפטר/ה - אלא גם לסייע בהכנת הלוויה העתידית של עצמם, לספק ידע בסיסי בכתיבת צוואה ולהכין אתר הנצחה שיעלה לרשת לאחר המוות, שבו יוכלו אוהביו/ה להשאיר את תנחומיהם. באתר ההנצחה העצמית אפשר להשאיר ביוגרפיה, תמונות ווידאו ואפילו הזמנה ללוויה של עצמך. מחיקת המידע האישי כוללת גם הפסקת חיובים דרך הארנק הדיגיטלי של יאהו! ומחיקת כל הטקסטים והתמונות שנשמרו אצל יאהו! באופן מקוון. על מנת לוודא שלא ייעשה שימוש מוקדם מדי בשירות הזה, יאהו! תדרוש תעודת פטירה רשמית לפני שתפעיל את השירות אליו נרשמת. 

סיסמת ההצטרפות שלהם היא: "אם היום הוא היום האחרון של חייך, האם את מוכן/ה לעזוב?" - שזו שאלה מצוינת - והיא מציעה את השירות כשחלקים ממנו ניתנים בחינם וחלקים אחרים בתשלום, כשכולם, כמובן, בהרשמה מראש בלבד.   

המדיניות של יאהו! העולמית היא הנוקשה ביותר מבין האתרים / פלטפורמות / ספקיות בינלאומיות שבשירותיהן אנחנו עושים שימוש: יאהו לא נותנת גישה לחשבון הנפטר/ת לאחר מותו/ה לאף אחד/ת, בשום נסיבות, גם לא לבן/ת זוג / הורה / ילד/ה / אח/ות. הדבר היחידי שיאהו מוכנים לעשות לאחר המוות היא לסגור את החשבון של הנפטר/ת: 


(אם אתה/ לא רוצה שייכנסו לחשבון שלך לאחר מותך, זה כמובן בסדר גמור. הבעיה מתחילה כשאת/ה לא חשבת על זה ולאחר מותך אוהביך מתלבטים האם להיכנס או לא ואם כן אז איך). 

יהיה מעניין לראות האם יאהו! העולמית תציע שירות כזה ללקוחותיה גם מחוץ ליפן, והאם יהיו חברות בינלאומיות נוספות שילכו בעקבותיהן של גוגל ויאהו! יפן ויציעו פתרונות in-house משל עצמם, עם עליית המודעוּת לחשיבות הרבה של נושא המוות הדיגיטלי. 


פוסט זה עלה לאחר מכן גם כטור אורח באתר גיקטיים: ניהול נוכחות דיגיטלית אחרי המוות: יאהו! מצטרפת לגוגל .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//