כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום רביעי, 17 באפריל 2013

שינוי בחקיקה בישראל?

בהמשך לפגישה ברמו"ט (הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים) שהתקיימה בסוף פברואר 2013, נפגשתי בתחילת אפריל 2013 במשרד המשפטים עם ראש תחום ייעוץ וחקיקה אזרחית - עו"ד ארז קמיניץ, עו"ד הווארד פולינר - ממונה קניין רוחני, עו"ד אריאל צבי והמתמחים ישי פרלמן ומשה פרוכט, ועו"ד ניר גרסון מרמו"ט - ממונה טכנולוגיה

הכרתי לנוכחים באופן ראשוני את הנושאים: מורשת דיגיטלית, עיזבון דיגיטלי ונכסים דיגיטליים ווירטואליים, וסקרתי בקצרה את המצב בעולם בתחומים אלו, מבחינה כללית ומבחינה משפטית: 
הצגתי את המצב כפי שהוא בישראל כיום: אף ספקית לא מפרסמת ברשת את המדיניות שלה במקרה של מות משתמש, לחלקן יש מדיניות מעוררת תמיהה ופניה לחברה נוספת טרם נענתה: 



התמקדנו בדיני ההורשה בישראל ופירקנו מושגי יסוד לגורמים: האם ההגדרות בהן משתמשים בעולם יחולו גם כאן? - למילה עיזבון יש משמעות משפטית, אם משתמשים במינוח עיזבון דיגיטלי, וטרם התקבלו החלטות לגבי משמעויות כאלו בישראל. 

היתה פגישה ראשונית ואנחנו רק בתחילתו של תהליך, אבל יצאתי מהפגישה בתחושה שיש תהליך, ויש עם מי לדבר. פגשתי אנשים שנראה שרוצים בכנות ללמוד עוד על הנושא ומתחילים להכיר בחשיבותו, ואני מקווה שהתהליך יביא לשינוי בחקיקה הישראלית. 

אמשיך לעדכן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

//