כל החומרים בבלוג עומדים לרשותך בחינם. הם מסודרים לפי נושאים בתפריט מימין, כדאי לגלול מלמעלה למטה על מנת לראות את כל האפשרויות

יום שני, 11 ביוני 2012

אחרי המוות: אבל והנצחה וירטואליים

כיוון שלאינטרנט אין מגבלות גיאוגרפיות, ייתכן שחלק גדול מהאנשים שאוהבים אתכם ומחוברים אליכם ברשתות החברתיות כלל לא גרים איתכם באותו איזור ואולי אפילו לא באותה מדינה או יבשת. כיוון שהאבל חוצה עולם, יש מספר אפשרויות ליצירת הנצחה וירטואלית, שתהיה חובקת עולם אף היא: 
  • העמותה הרשומה באנגליה Much Loved, "אהוב/ה מאוד", מציעה לחלוק זכרונות במילים, תמונות, מוסיקה ווידאו, להציע תמיכה וליצור דף הנצחה.
  • חברת המדיה האמריקאית "Legacy", "מורשת", מציעה גישה להספדים מרחבי העולם.
  • האתר "Parting Wishes", "משאלות אחרונות", מציע יצירת דף הנצחה לאחר מותו של אדם אהוב. ניתן להעלות אליו טקסטים, גרפיקות, תמונות, אודיו ווידאו, והמבקרים בדף יוכלו להוסיף אליו חומרי הנצחה משלהם. Life-vu מציעים פיתרון דומה של יצירת דפי הנצחה (ותודה למוטי טל על הלינק). 
  • הארגון ללא כוונת רווח, "Gone Too Soon", "הלך מוקדם מדי", מאפשר ליצור הנצחה וירטואלית.
  • האתרים "Journal Of Llife" (יומן החיים), ו-"Memorial Matters (ענייני זיכרון), "Your Tribute" (המחווה שלך), ו- "Remembered" (זכורים) מציעים כולם הנצחה מקוונת שתהיה משותפת לכל החברים והמשפחה ברחבי העולם. 
  • בית הלוויות "עלי שלכת" מציע באתר "Personal Memorials"  בניית אתרי זיכרון לנפטרים, אותם הם מכנים "מצבת זיכרון וירטואלית אישית", בעברית או באנגלית. 
  • אתר מעניין ומקורי הוא Lisa Frank Mix Tape. כדרך לעזור לאנשים להתאבל היא מציעה לשלוח לה מייל לכתובת: lisafrankmixtape@gmail.com ובו סיפור, מכתב או בקשה. היא תפרסם את המכתב באתר שלה, ותשלח לך בדואר מיקס של שירים שמוקדש לזכרו/ה.  
  • Infibond הציגה את עצמה רשת חברתית חדשה המוקדשת לאבל, שכול והנצחה, אך בפועל נראה שפנו לכיוון אחר. 

ציטוט ממהספד של שמעון שבבו על בנו לירון בן ה 13 וחצי, שנפטר ממחלת הסרטן ב-4/7/12 ונקבר ב-5/7/12 (הציטוט מובא כאן בהסכמת המשפחה, כמובן): 
..."אתמול צפיתי בדף הפייסבוק שלך וקראתי את כל ההודעות שהשאירו חבריך הרבים. פשוט מרגש עד דמעות לדעת כמה אהבו אותך וכמה יהיה קשה לכולם בחסרונך."...
הפרופילים בפייסבוק הופכים להיות חלק "רשמי" ובלתי נפרד מהאבל וההנצחה הוירטואליים.

נראה שכמה אתרים כבר לא פעילים: 
  • האתר האמריקאי Sympathy Tree, "עץ הסימפטיה", הציע למשפחה ולחברים, שפרושים לעתים על פני כל הגלובוס, אפשרות להתאבל, לנחם ולחלוק זכרונות באופן מקוון. האתר אינו זמין כרגע.
  •  "Memorial Gardens (גני הזכרון) לא זמין. 

חלק מהלינקים המופיעים כאן מצאתי מרוכזים באתר "The Digital Beyond". לנוחיותכם תרגמתי כמה מילים על כל אחד מהם. 

5 תגובות:

  1. מאוד מעניין. גיסתי נפטרה לפני 3 חודשים והדף שלה בפייס עדיין קיים. לפעמים כשאני מתגעגעת אליה אני מסתכלת בתמונות ותמיד תהיתי לעצמי אם זה בסדר... תודה שכתבת על זה :)

    השבמחק
  2. יש גם אתר הנצחה וירטואלי בעברית - "זכרונות אישיים"
    www.pmemorials.com

    השבמחק
  3. יש גם אתר ישראלי שמ קשר בין אתר הנצחה לקוד qr שנמצא על המצבה ויוצר הנצחה דיגיטלית.
    www.zihronotqr.com

    השבמחק

//